"КИЈА" је још једном показала у каквог аутомобилског гиганта је израсла! Моћна "кија стингер", спортска "гран-туризмо" лимузина из Кореје осваја на први поглед и одузима дах.

Дизајниран у Франкфурту, потврду вредности је доказивао и на Нирбургрингу а од недавно је и на тржишту Србије!

Почетна цена 45.990 евра ( уз промотивни попуст од 5.000 евра)је новац за који не можете купити ни једну другу "аждају" истих или бар приближних перфоманси!

"Стингер" је прави "гран-туризмо, наследник незаборавних, снажних, елегантних аутомобила, који са стилом превозе власнике, при високим брзинама. Нови модел има изглед за којим се сви окрећу , довољно простора за пет особа и њихов пртљаг, те стабилну, безбрижну вожњу, изванредну управљивост и погон на задње точкове.

Од концепта до серијске производње "Кијин" концепт "ГТ" је добио име "Стингер" по узору на концепт "ГТ4 стингер", премијерно представљен на Салону у Детроиту 2014.

Као што је био случај протеклих 11 година и код настанка овог модела главну реч имао је Петер Шрајер, вођа дизајна и председник корпорације Kia Motors, уз своју десну руку, Грегорија Гијма, који је вођа дизајна у Kia Motors Europe.


- "Кија стингер"је прави ''гран-туризмо'', намењен дугим вожњама у којима се ужива. Код њега се не ради о сировој снази, екстремној динамичности или бруталном стајлингу, а све то под цену луксуза, удобности и славе. "Кија стингер" не жели бити први у циљу – овде се ради о путовању. Ради се о страсти - каже Грегориј Гијм.


Кључ његове импозантне појаве на путу су његове пропорције – дуг поклопац мотора и кратак предњи препуст (830 мм), продужени међуосовински размак (2.905 мм), што омогућава пространу кабину, те дуг задњи препуст (1.095 мм) са снажним, широким раменима.

Стингер је дуг 4.830 мм, а широк 1.870 мм, што значи да је дужи и шири од већине спортских лимузина, што му омогућава пространу кабину и позамашан пртљажни простор. Са запремином пртљажника од 406 литара (ВДА) Стингер може примити две путне или голф торбе, или четири до пет мањих торби за кратка путовања.


На задњем крају смештене су чак четири металне издувне цеви.
Стингерова луксузна седишта могу бити пресвучена црном или смеђом вештачком кожом, са опционалном правом кожом у две боје. ГТ-Лине верзије стандардно нуде црно кожно тапацирање са сивим шавовима, док ГТ верзије долазе са меком црном еколошком Наппа кожом.

Код ГТ Лине и ГТ верзије на располагању су и два пакета боја (сиви и црвени), са двобојном комбинацијом (црно-сива или црно-црвена) тапацирања седишта, наслона за главу и врата. Купци Стингера могу бирати између девет металик и бисерних боја каросерије.

Према очекивањима у Европи ће најпопуларнији мотор бити 2,2 турбодизел мотор, који производи 200 КС при 3.800 обртаја у минути. Његов највећи обртни момент износи чак 440 Нм и то у интервалу од 1.750 до 2.750 о/мин, што возилу омогућава убрзање од 0 до 100 км/х за 7,7 секунди, а максимална брзина износи 225 км/х.


Улазак у свет турбо бензинаца почиње са 2,0-литарским четвороцилиндрашем са именом '‘Theta'', који производи 255 КС при 6.200 о/мин. Његов највећи обртни момент – 353 Нм – расположив је од 1.400 до 4.000 о/мин. Стингеров најснажнији мотор је 3,3-литарски тњин турбо В6 ‘Ламбда ИИ’ бензински мотор највеће снаге 370 КС при 6.000 о/мин, обртним моментом од чак 510 Нм у интервалу од 1.300 до 4.500 о/мин.

ГТ верзије увек покреће 3,3-литарски мотор са турбопуњачем, који убрзава од 0 до 100 км/х за само 4,9 секунди, што значи да је то најбржа серијска ''ќија'' икада. Са тим мотором Стингеров се брзиномер зауставља на 270 км/х.

Стингер доноси 2. генерацију Кијиног 8-степеног аутоматског мењача, који је серијски код свих мотора. 8-степени аутоматик, који је Кија сама развила, возаче награђује тренутним мењањем брзина и мањом потрошњом горива. Стингеров мењач може се похвалити конвертером обртног момента ЦПА (Centrifugal Pendulum Absorber ), који се користи у ваздухопловству и мото-спорту, а смањује торзионе вибрације на погонском склопу. Мењач омогућава избор пет начина мењања брзина и убрзавања (као и начина управљачке асистенције), који возачи бирају у електронском менију (Drive Mode Select). Возачи могу користити унапред подешен аутоматски пренос или могу мењати брзине помоћу команди поред управљача.

"Стингер" је "Кијина" прва лимузина, која нуди задњи погон или погон на 4 точка.
"Стингер" доноси и електронски подесив систем ЕЦС ( Electronic Controlled Suspension). Систем, који се на возачеве инпуте увек одазива предвидљиво, подешава се преко Drive Mode Select-а с обзиром на возне услове и возачев начин вожње...

"Стингер" нуди "Кијине" најновије напредне систем асистенције АДАС (Advanced Driver Assistance Systems), који су део "Кијиног" подбренда DRIVE NjiSE. Исти утеловљује Кијину филозофију стварања паметних, сигурних возила са активним безбедносним технологијама, које су намењене избегавању судара или барем ублажавању последица судара.

Стингерова пасивна безбедност унапређена је каросеријом направљеном од челика високе тврдоће (АХСС) и са стандардних седам сигурносних ваздушних јастука.

ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ:

* Дужина 4.830
* Ширина 1.870
* Висина 1.400
* Међуос. размак 2.905