КРИЛАТИЦА из рекламне кампање за "фијат 500 л" каже "С поносом направљен у Србији ("Proudly made in Serbia"). И заиста, овај аутомобил, који је прошле године рестилизован, осавремењен, представља вероватно најсофистициранију "машину" направљену у нашој земљи, па представља нешто са чим се и треба поносити.

У Крагујевцу, са производних трака "ФЦА Србија" силази (недавно прослављен и 500.000 примерак) возило које нуди, по бројним параметрима, најбољи однос цена-квалитет.

Модел, који је, овог пролећа, достигао бројку од 500.000 јединица, и даље је, у свом сегменту (МПВ Б) и даље најпродаванији у Европи.

Како тренутно владају "СУВ" и "кросовер" возила, "Фијат" је и нашег "Шумадинца" припремио и за ову утакмицу.

Наравно, има гигант из Торина и у СУВ и кросовер утакмици "јаче" играче, али је, за оне који од свог аутомобила не очекују да тутњи Дакар релијем, ту је модел "крос".Наследник, ранијег модела "фијат 500Л трекинг", сада је још окретнији ван асвалта, још лепши, са богатом опремом.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - У Опелу попуст 3.000 евра!

На "Скенеру Новости" имали смо модел са 1,3 мултиџет 2 дизел мотором који је упарен са аутоматским "дуалоџик" меwачем са пет степени преноса (плус "рикверц").





"Фијат" је ово возило споqа додатно "украсио" бројним "оф-роуд" додацима.

Нова предња маска,другачије ручке на вратима, заштитни делови на предњем,бочном, задњем делу, нове фелне и повишен "клиренс" за 25 мм у односу на стандардну "урбан" верзију, јасно показују о каквом с евозилу ради.

И изнутра је "крос" знатно дотеран. Нова командна табла, дигитална инстримент табла, велики централни тач-скрон дисплеј, све је модерно, лепо упаковано, уосталом зна се ко су "краqеви" дизајна.


Аутоматски мењач у "фијату 500 Л" нисмо раније имали прилику да испробамо.ради се , у суштини , о роботизованом,полуаутоматском мењачу, а општи утисак употпуњују "полугице" ("секвенцијални мењач") на обручу волана.

"Фијат 500 Л крос" је богатиоо опремљен већ у стандардном пакету опреме. Ту су бројни ваздушни јастуци, системи за помоћ возачу...Блутут, навигација "Том-Том",путни рачунар са мноштвом функција...

Коришћење преко тач-скрин екрана или команди на обручу управљача је веома лако и једноставно.

На централној конзоли је смештено и округло дугме са којим можете да бирате режим вожње. На располагању возач има "нормал", "трацтион+" и "Гравитy Цонтрол" функције које једноставним окретањем дугмета прилагођавају аутомобил условима у вожњи, како на путу, тако и ван асфалта.

Нормал мод намењен је свакодневној вожњи пружа максмалну удобности и економичност која се додатно наглашава притиском на дугме "Ецо" мода. Режим "Трацтион+" се активирати на брзинама до 30 км/х и помаже приликом покретања возила на клизавим површинама. Најсофистициранија је функција "Гравитy Цонтрол" која помаже возачу кретање низ велике нагибе тако што одржава константну брзину аутомобила, не дозвољавајући му да убрза и изгуби контролу.

Мотор под хаубом је познати 1,3 мултиџет 2. Дизелаш, омиљен међу нашим возачима због своје издржљивости и економичности.

По фабричким наводима, у комбинованом режиму вожње троши 4,0 литара дизела на 100 пређених километара. На нашем тесту, уз ограду да смо највећи део времена провели на градским улицама , дуготрајно снимање, имали смо потрошњу од 6,2 литра што сматрамо врло добрим резултатом, с чим ће се сигурно скложити и сви возачи који свакодневно пролазе закрченим градским "сокацима".

Обиqе простора, и за путнике и за пртлаг, "фијат 500 Л" користи од првих дана свог бивствовања за један од најјачих адута на тржишту.

А тек када ,опет једноставним притиском на дугме" уклоните застор са стакленог ,панорама крова!

"Фијат 500 Л крос" кошта 20.050 евра. За наше просечне џепове, јасно, то није ни мало јефтино.Да би потпомогли продају у ФЦА Србија стално, уз бројне "акције" имају и добру сарадњу са пословним банкама па су кредити међу најповљнијима на тржишту.

У Европи, рекосмо, "500 Л" и даље добро пролази и, баш као и родоначелник "Фамилије 500" , модел "500" и даље је у врху продаје у свом сегменту.



КАРАКТЕРИСТИКЕ

Дужина: 4.270 мм

Ширина: 1.800 мм

Висина: 1.679 мм

Међ. растојање: 2.612 мм

Пртљажник: 455-560 лит.

Маса: 1.305 кг.

Резервоар: 50 литара

Мотор: 1,3 мултијет 2

Запремина мотора: 1.248 ццм

Максимална снага: 95 КС

Обртни момент: 215 нм

0-100 км/ч: 13,9 сек.

Макс.брзина: 171 км/ч

Потрошња (фабрички подаци) на 100 КМ:

Град: 4,9 лит.

Ван града: 3,6 лит.

Комбиновано: 4,0 лит

Еко стандард: ЕВРО 6