У времену садашњем, када се неки произвођачи аутомобила одлучују да скоро потпуно из понуде избаце возила која не припадају СУВ категорији (ту рачунамо и кросовере, наравно), "Рено" остаје доследан себи и својим поштоваоцима (то не значи да овај француски гигант нема изузетну палету СУВ и кросовер возила, напротив) па је тржишту понудио једну изузетно складну лимузину, која је позиционирана (али, рекли би смо само величином ) испод сјајне "друмске крстарице", прве перјанице "рено талисмана".

Прочитајте још: Нова "опел корса ГСи" стигла на тржиште

Динамична, складна, отмена лимузина "рено меган гранд купе" је возило које плени не само својим дизајном већ пружа и обиље комфора (како и доликује лимузини) при чему су магови из "реноа" возачу и путницима понудили најсавременија технолошка решења који олакшавају (и улепшавају) свакодневни живот. Наравно није заборављена ни врхунска безбедност.


Прочитајте још: Први забележени пад продаје СУВ возила

"Гранд купе" је, као и сви нови "Ренои" јасно издвојен из масе возила јединственим, препознатљивим светлосним потписом. ЛЕД технологија, 3Д ефекат, јасно уочљиво и дању и ноћу.

Улазак у возило је без кључа, односно, картицу је потребно да имате негде у џепу, торбици... Уколико имате "пуне руке ствари, торби", врата пртљажника ће вам се сама отворити уколико једноставно махнете ногом испод задњег браника. Пртљажник има 503 литара запремину а отвор је широк 110 цм што значи да ћете, веома лако, утоварити и предмете већих габарита.

Седишта су направљена са највећом могућом пажњом. Имају и функцију масаже на седишту возача (грејачи су на оба предња), удобна су, ергономска и пружају оптималну подршку телу.

ДИМЕНЗИЈЕ ВОЗИЛА

Дужина возила 4.632 мм

Ширина возила 1.814 мм

Висина возила 1.443 мм

Запремија резервиоара 49 - 49,7 лит.

запремина пртљажника 503 лит.

Маса возила 1.322 кг

Кабина је пространа, а осећају да се налазите у, бар за број већој лимузини, доприноси и велики стаклени, панорамски кров.

Возач оптимални положај за упрвљачем заузима веома лако. Седиште помера и напред и назад и горе и доле, баш као и волан. Инструмент табла је модерна и чини је ЛЦД ТФТ екран од седам инча и пружа изобиље информација. Екран мултимедијалног система је у суштини таблет уређај са екреном оесетљивим на додир и интегрисаним "Р-ЛИНК 2" мултимедијалним системом. Модерни возачи много пажње посвећују персонализацији свог мезимца а "гранд купе" вам омогућава да бирате, комбинујете шест "корисничких профила". Дисплеј, клима, положај вашег седишта, приступ радију, навигацији или вашим апликацијама. Све је ту, лако уочљиво, употребљиво, прилагодљиво.

И не само да можете да повежете свој смартфон уз помоћ "Apple CarPlay" или "Android Auto" апликација већ вам је понуђен и "multi-sense" систем, који како кажу у "Реноу" омогућава "да подесите свој стил вожње наспрам вашег расположења". Једноставно изаберете један од пет начина вожње за оптималан комфор или сензационалну динамику.

Нису ово једине иновације које не бисте очекивали у возилу чија почетна цена је 13.590 евра. Ту је и "head-up "екран у боји који се налази тачно у висини очију возача који не мора више ни за трен да скрене поглед са друма да би сазнао битне податке о вожњи од тренутне брзине, потрошње, навигације, до читача саобраћајних знакова).

У француској компанији су посебно поносни на свој "Visio System". Лаички речено, то је "електронски копилот". Овај уређај вам омогућава да безбрижно уживате у вашим путовањима јер ће уместо вас препознати саобраћајне знакове, упозориће вас на ненамерни излазак из возне траке, аутоматски ће укључивати дуга и кратка светла...

Систем је способан да анализира удаљеност возила испред и да вас упозори на опасност од судара. Ако не реагујете активира визуелне и звучне индикаторе, активира и нагло кочење да бисте избегли или ограничили штету.

Нема више ни непријатног изненађења током претицања. "Reanault MEGANE Grand Coupé" вас тренутно обавештава о присуству возила у вашем мртвом углу. Светлосни сигнал се појављује у спољном ретровизору ...

Поменусмо цене...

Почетна је 13.590 евра. Мотор је 1,6 литарски бензинац са четири цилиндра, сада већ чувене СЦе ознаке који испоручује 115 КС (5.500 обртаја) и има 156 нм обртног момента в на 4.000 обртаја. Мотор је израђен од алуминијума, за погон брегасте је употребљен ланац... Ручни мењач са пет брзина је изузетно прецизан...

максимална брзина је 190 км на час а од 0 до 100 км за час стиже за 11,8 секунди.

Резервоар има запремину од 49,7 литара што гарантује велику аутономију јер је комбинована потрошња 6,3 литра на 100 км.

Пакет опреме је "лајф" ( постоје још за бензинце "зен" и "бизнис").

Најјефтинији модел са дизел мотором кошта 15.790 евра. Пакет опреме је "лајф" а мотор ,један од најбољих дизелаша на тржишту 1,5 литарски ДЦи са 90 КС ( обртни момент 220 нм)који је упарен са шестостепеним мануелним мењачем.

У понуди је и снажнији 1,5 ДЦи са 110 КС (обртнио момент 260 нм)који може да има и аутоматски ЕДЦ мењач са двоструким квачилом (обртни момент 250 нм). Топ понуда је ДЦи са 130 КС који је упарен са мануелним шестостепеним мењачем који има обртни момент од 320 нм при 1.750 обртаја!

Најснажнији дизелаш до стотке спринта за 10,5 секунди а максимална брзина му је 201 км на час.

Потрошња дизелаша ( емисија ЦО2 је 95 грама по пређеном километру) је нешто што и даљее, неодољиво мами наше возаче.

Како и не би, када 1,5 ДЦи , у зависности од снаге и мењача, троши између 3,7 и 4,0 литара дизела у такозваном мешовитом режиму вожње!