РЕЧЕНИЦА коју је друг Чворовић (Данило Бата Стојковић изговорио у "Балканском шпијуну") - Који је то ауто бољи од "москвича", не само да је једна од најчувенијих и најомиљенијих реплика наше кинематографије, већ у неку руку одсликава и посебне везе некадашњих српских возача са руским возилима.

На првој вожњи у једном руском аутомобилу после пуно времена, наша тест екипа се наравно присетила и "репера". Да ли је "веста" боља?

Наравно, да се "веста" не може поредити ни са једним аутомобилом који је из СССР-а долазио на наше тржиште. Ради се не само о модернијем возилу него је и сама филозофија прављења "превозног средства" измењена.

"Лада веста" је модеран, савремено конципиран аутомобил, савремене технологије. Дизајн је дело чувеног британског дизајнера Стива Мартина који је заслужан за многе моделе "мерцедеса" (чак и "С класе") и "Волвоа". Лепа,складно скројена лимузина дуга је 4.410 мм, широка 1.764 мм и висока 1.497 мм. Међуосовинско растојање од 2.635 мм гарантује сасвим доста простора за пет одраслих путника. "Веста" има и клиренс (најнижа тачка удаљена од тла) 178 мм, што је предност на тржиштима попут нашег.

Унутрашњост кабине је такође модерно одрађена. Нема јефтине пластике, а и боје ентеријера говоре да се ради о нечем сасвим новом што нам долази из Русије.

Прочитајте још - "Москвич" прешао милион километара

Мотор је бензинац 1,6 литарски са 16 вентила и 106 КС. Обртни момент му је 148 Нм. Упарен је са мануелним петобрзинским мењачем а у понуди је и роботизована верзија. Од нула до сто километара на час стиже за 11,2 секунде, максимална брзина је 175 км на час. Мотор испуњава најновије "евро 6" еко стандарде.

БРОЈКЕ * 106 КС је снага мотора
* 9.980 евра је цена

Потрошњу на нашој краћој вожњи нисмо успели да измеримо јер је возило имало уграђен и уређај за ТНГ, али према фабричким подацима "веста" по граду би требало да троши 8,0 на отвореном 5,1 и у комбинованом режиму 6,1 литар на 100 км.

Запремина резервоара је 55 литара, а пртљажни простор је међу највећима у класи и износи 480 литара.

"Веста" је богато опремљена. Уосталом тај рецепт су Руси преузели од Корејаца који су већ у стандардним пакетима опреме за релативно мало новца нудили обиље опреме.


Тако "веста" у најнижем пакету има АБС, БАС, ЕСЦ системе, електро-серво волан, систем за помоћ при кретању на узбрдици, ваздушне јастуке за возача, сувозача (и бочне),електроподизаче стакала и напред и назад, електроподесиве грејане ретровизоре у боји каросерије, путни рачунар, мануелни клима-уређај, централну браву са даљинском контролом, имобилајзер, аларм, тонирана стакла, светла за маглу, паркинг-сензоре, аудио-систем, темпомат и лимитатор брзине и све команде на обручу управљача, систем контроле притиска у гумама, резервни точак у пуној димензији, па чак и грејање седишта возача и сувозача!

Возило са овим пакетом "Норма" кошта 9.980 евра, а скупљи "лукс" у ком добијате аутоматску климу, аутоматско укључивање брисача, светала, мултимедијални тач-скрин екран са навигацијом, алуминијумске фелне од 16 цола, кошта 11.480 евра.