КУПЦИ половних аутомобила у Србији ће међу првима поздравити најављену одлуку ЕУ да штеловање километар-сатова постане кривично дело!

Тако ће и оне "чувене бабе" које су "аутомобил возиле само до пијаце" морати да тачно приказују стање пређених километара.

Наиме, Европска комисија изгласала је прошле недеље Извештај о манипулацијама с бројачима километара код продаје половних аутомобила у којем се предлажу законска и друга решења за спречавање ове широко распрострањене праксе.

Иде се "оштро" на то да један од предлога буде и да се овај вид преваре одреди као кривично дело у Европској унији.

Истраживања показују да је у ЕУ између 5 и 12 одсто половних аутомобила подвргнуто смањивању километраже, док је тај проценат ван граница ЕУ чак до 50 одсто.

Процењује се да манипулација са километражом код половних аутомобила кошта ЕУ од 5,6 до 9,6 милијарди евра годишње, што у ланцу плаћају сви, од купца, преко трговца до осигурања и самог произвођача.

Купци не само што плаћају више новца него што вреди половни аутомобил, већ им брзо расту трошкови поправке и одржавања, а таква возила су и мање поуздана на путевима, те више загађују околину.


ПРАКСА

Белгија и Холандија имају прецизне базе података у којима се чувају подаци километраже с периодичних техничких прегледа, одржавања и других прегледа код механичара, па су ове две земље скоро у потпуности искорениле овај вид преваре.


КАЗНЕ

Парламент од држава чланица Европске уније тражи и да се преваре у вези са бројачима километара третирају као казнено дело како за особу која тражи измену стања бројача, тако и за особу која изврши кривотворење стања на километар сату.