ДРУГА генерација "Дачијиног" бестселера (продат у више од два милиона примерака широм планете) доказ је да румунски аутомобилски гигант под окриљем "Реноа" напредује брзином муње. Јер, ако је неко и имао шта да замери првој генерацији теренца (на пример, нешто сиромашнију опрему), сада је остао без икаквих аргумената.

Нови "дастер" је дизајнерски дотеран тако да је задржао карактеристичну робустност и оригиналност, али је сада складнији, атрактивнији, једноставно лепши и споља и изнутра. "Дастер" је теренац који ће привући погледе пролазника, одлично се снаћи у градским условима, а још боље на "оф-роуд" теренима.

Први сусрет са овим СУВ представником карпатске фабрике имали смо последњих дана зиме на обронцима Старе планине - погон на сва четири точка, одличан дизел агрегарт, највиши пакет опреме. Сада, на вишедневном тесту "Новости", имали смо модел с погоном на предње точкове и новим бензинским мотором, 1,2-литарским , са четири цилиндра, који развија респектабилних 125 "коња", уз обртни момент од 205 Нм.

Овај турбо бензинац најновије генерације одлично "вуче", како на отвореном, тако и на ауто-путу, а при томе је економичан. Према фабричким подацима, потрошња у комбинованом режиму вожње је 6,2 литра на 100 пређених километара. Ми смо без проблема успевали да имамо доста нижу потрошњу од фабричке захваљујући одличном систему старт/стоп, али и прецизним коришћењем изузетног шестостепеног мењача.

Управљачки систем је, чини нам се, нешто што ће вам одмах показати да се налазите у знатно бољој машини него што је то био претходни модел. Цела кабина је уређена с много више укуса, а распоред команди је модернији и логичнији. Све што очекујете да модеран аутомобил има - ту је, од клима-уређаја до екрана осетљивог на додир, камере за вожњу уназад, навигације, одличног аудио-уређаја... И материјали кабине су на знатно вишем нивоу него што је то био случај у претходном моделу. Нема јефтине пластике, све је бар за "копље" боље и скупље него што се то очекује од возила чија почетна цена износи 11.990 евра.

Возило на тесту, које је додатно украшено и бул-баром и праговима, са једном од бројних нових боја каросерије и најмодернијим бензинским мотором, кошта 13.990 евра, а од опреме нема шта нема.

Поред бензинца на нашем тесту од 1,2 литра, ту је и проверени бензинац од 1,6 литара Sce, са 115 КС, а за оне који и поред свега више воле дизелаше, ту је један од најбољих мотора у категорији - већ легендарни 1,5 DCi са 110 КС.

Најскупља верзија бензинца с погоном на сва четири точка кошта 17.790, а дизелаша 18.190 евра. То је, чини се, и највећа главобоља за конкуренцију, јер СУВ таквих могућности и нивоа опреме, по тој цени нема нико од конкурената.


БРОЈКЕ

6,2 литра је просечна потрошња тестираног модела

11.990 евра је почетна цена

13.990 евра је цена тестираног модела