Империја настала пре тачно осамдесет година у петпарачком издању "Детективских стрипова" која ће се претворити у најдуговечнију франшизу у историји америчких медија под општим називом DC - Detective Comics са главним херојем Бетменом, митолошком фигуром из подсвести Америке и једном од најбољих инвестиција куће "Ворнер", избацила је на тржиште нови биоскопски хит из исте, старе кухиње, са око осамсто милиона долара зараде само у прва два месеца приказивања! Нема никакве сумње да ће "Џокера" то привести прегршти следећих Оскара, али остаје нејасно зашто је награђен на венецијанској Мостри, која је некада била уметничка, кад дотични филм са филмском уметношћу нема никакве везе, него је блокбастер намењен истој, милионској армији морона, која и даље гута све што јој зготове холивудска браћа.

Добри Бетмен је за тренутак нестао и сада је на терену само његов опаки супарник Џокер, наказа из дубине америчког страха. Од манихејског сукоба добра и зла остало је само ово друго. Сваки хепиенд је искључен и то је извесна новост у холивудском систему: мрак побеђује. Али тај "принц таме" више није оличен у волшебнику типа Џека Николсона, чији је Џокер имао неку харизму и владао извесним вештинама. Овај је жалосни остатак сличне социјалне психопатологије, али без својстава, штавише обична једна будала са благом ретардацијом (напади безразложног смеха), губитник и шалабајзер који данас настањује митолошки Готам. Тај недаровити улични кловн, стендап комичар без шансе, једном речи нико и ништа, живи са пропалом мајком коју ће убити, као и многе друге, зато што га је лагала и понижавала. Од свих холивудских реквизита - од свега на свету! - остао му је само пиштољ, који, гле, користи као реквизит очовечења, као средство да раскине свој фатални круг. Једино револвер је оно што му пружа његова велика земља. Утока је излаз из дебилног света забаве, у који наш пропали циркузант никада неће ући и он је користи пред очима целог Готама, постајући тако херој нације. А убијени краљ забаве - средовечни и задригли Де Ниро - оличава још једну инспирацију ове ујдурме: последњег великог америчког филмског аутора Мартина Скорсезеа, чији дух лебди изнад сваког покушаја Тода Филипса. Узалуд.

Прочитајте још - Филм "Джокер" оборио октобарски рекорд на благајнама

Када Џокер постане бизарна социјална метафора, икона друштвеног покрета маски, које устају против спреге богаташа, медијских могула и корумпиране власти, филм открива нову димензију, до сада непознату у инфантилној зони Бетмена: као фол друштвену, потеклу из масовних протеста, жутих патака и климатских промена, сорошевску револуцију љутитих кловнова који ће променити Готам, читај Америку, свет. То и ништа друго је ова дневна доза социјалног бунта. Стари, стриполики Готам, открива се сада као наличје кужне и смртоносне мочваре дуж источне обале континента: отуђене дубоке државе, којом владају новац и друштвена репресија. Готам је жалосни негатив Америке. То је хорда искежених маски, убиство као идеал, улични хаос као алтернатива, посуновраћени, изобличени грангињол једне пропале цивилизације која није у стању да нам понуди ишта друго осим Џокеровог заменика помоћника. Нека, хвала. Нека се Америка сама бави својом лудницом. То се ништа не тиче "остатка света". Гледајте "Џокера", ако немате паметнија посла. У вашем шпилу га ионако више нема.