Одушевљење многобројне деце, аплауз чувене примабалерине Карле Фрачи и позив да наступе на Бијеналу архитектуре у Венецији наредне године, обележили су гостовање Балетске школе Националне фондације за игру (НФИ) из Београда у Монци и Кому.

Ученици Балетске школе НФИ, заједно са ученицима римске Балетске академије и првацима Балета Народног позоришта из Београда Аном Павловић и Јованом Веселиновићем, а под покровитељством чувене примабалерине Карле Фрачи, наступили су целовечерњим комадом "Ла Вие Парисиенне" у кореографији Сабрине Боско.

Одушевили су публику у театрима у Езино Ларију и Барласини, а директорка Националне фондације за игру (НФИ) Аја Јунг истиче да је важно да деца и млади добију прилику да играју на професионалним сценама, да се појаве пред правом публиком, покажу шта знају и да поделе сцену са првацима балета.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - МАРИНA АБРАМОВИЋ ИСПРЕД МСУ: Балкан је у мени и у мојим радовима

Са великом пажњом њихов наступ је испратила и чувена Карла Фрачи (83) поручивши им да напорно раде, следе своје жеље и срце, али имају у виду да није све у телу већ и у глави и раду.

“Карла Фрачи је 2015. отворила 12. Београдски фестивал игре и у Сава Центру испраћена громогласним аплаузом, иако у Србији нисмо имали прилику да је гледамо у време када је својом игром владала светским сценама. Реч је о каријери непоновљивој у свету уметничке игре. Поред пријатељства које је показала према Фестивалу, допала јој се иницијатива да најмлађи српски и италијански играчи поделе сцену кроз заједничку представу, као и да кореограф буде њена асистенткиња из времена када је била директорка Балета римске Опере”, објаснила је Јунг.

Карла Фрачи и ученици Балетске школе Националне фондације за игру / Фото: Фејсбук



Гостовање у Италији је, према речима Јунг, део прославе 10 година рада Балетске школе НФИ која ради по програму Балетске академије у Риму и још једна потврда добре сарадње са италијанским школама, кореографима, педагозима.

"Када смо основали Балетску школу стремили смо сарадњи са Италијом, прво кроз рад са Академијом миланске Скале, затим са римском Академијом, али и са бројним школама из Фиренце, Лећа, Барија, Риминија, Удина, имали смо и неколико педагога из Напуља, Торина, али и из Палерма, који су нашој деци преносили знање. Веза је постала природна. Уосталом, и на Београдском фестивалу игре сваке године наступи по нека италијанска трупа. Можемо се похвалити гостовањима Балета миланске Скале, ''Атербалета'' из Ређо Емилије, трупе ''Заппала Данза'' из Катаније, Балета Рима, Балета Торина, трупе Мађо Данца из Фиренце…", истакла је Јунг.

Она је најавила да ће на 17. Београдском фестивалу игре наредне године доћи познате трупе из Анконе и Венеције.

“Италија је богата игром, балетом и у готово сваком граду постоји трупа. Много је професионалних школа, али и квалитетних балетских студија, јер се ради о земљи у којој су балет и уметничка игра део традиције. Та врста балетског одрастања, учинила је да Италија има одличне играче расуте по целом свету, али и бројну и образовану публику, па је драгоцено што смо нашу школу окренули ка њиховом програму, вредностима и посебној естетици”, сматра Јунг.

Аја Јунг / Фото Танјуг



Са циљем промоције уметничке игре широм Србије, посебно у срединама где публика нема прилику да гледа балетске представе, Национална фондација за игру други пут организује “Караван игре” који је већ обишао Бању Ковиљачу, Нови Пазар и Рашку.

У октобру путује у Вршац, Руму, Смедерево и Крагујевац, а за наредну годину у плану су Неготин, Врање и Ниш.

“Оно што чини завршницу другог Каравана игре важном, јесте што ће након евалуације пројекта у Луцерну, у Швајцарској, два града у Србији добити професионалне балетске студије и педагоге који ће свакодневно радити са децом и открити нове таленте и потенцијале у тим срединама”, нагласила је Јунг.

Фото: Фејсбук


Уметничка игра одавно има своју верну публику која пуни сале током Београдског фестивала игре.

“Већ током својих првих издања, фестивал је успео да заинтересује публику која је откривала уметничку игру, кореографе, трупе, односно савремену игру. Сваке године смо били поносни на нову публику. Приликом селектовања представа чији су аутори на светским сценама завређивали пажњу критике и публике, гледали смо да бирамо оне који инспирацију налазе у филму, визуелним уметностима, познатој музици, архитектури или моди, како би заинтересовали људе који можда никада не би отишли на представу савремене игре”, истакла је Јунг.

Фото: Фејсбук


Претходни Београдски фестивал игре завршен је успешно, а забележио је скоро 25.000 посетилаца, што је, према речима Јунг, фасцинантно не само за нашу средину већ и за светске оквире када је савремена игра у питању.

Увод у наредно издање биће први наступ “Њујорк сити балета” у Србији који је резултат осам година преговарања са том светски познатом трупом.

“Долази нам 16 првака и солиста који носе репертоар чувене трупе. Њихова турнеја почиње у Израелу ппочетком марта, а затим у организацији БФИ наступају у Будимпешти, Београду и Новом Саду. То гостовање ће нам сигурно донети афирмативне редове у светској штампи, и то је један од оних уметничких догађаја који нашу земљу стављају у сам центар светских дешавања”, истакла је Јунг.