НАСТУПОМ Бети Ђорђевић и доделом награда вечерас је у Луци Београд завршен 53. Битеф. Гран-при "Мира Траиловић" припао је представи "Али: страх једе душу", у режији Себастијана Хорвата, коју је 23. и 24. септембра извело Словеначко народно гледалишче из Љубљане. Специјалном наградом "Јован Ћирилов" овенчан је комад "Неморалне приче - 1. део: Кућа мајка", аутора Фије Менар и Жан-Лика Божолеа.

О лауреатима је одлучивао међународни стручни жири у саставу Олга Димитријевић (списатељица и перформерка), Ерсан Мондтаг (редитељ из Немачке), Сања Митровић (позоришна редитељка и предавачица из Белгије), Дороти Чански (позоришна критичарка и професорка студија позоришта на Тексашком универзитету) и Кристин Амон-Сирежол (професорка емеритус са Сорбоне).


У главном програму било је дванаест представа из осам земаља - Белгије, Хрватске, Немачке, Нигерије, Бразила, Француске, Словеније и Србије.


Награда "Политике" за најбољу режију отишла је у руке Себастијана Хорвата, редитеља комада "Али: страх једе душу". Одлуку је донео "Политикин" жири, у саставу Гордана Поповић, Ана Тасић и Милан Нешковић.


Публика је на овогодишњем Битефу била сагласна са оценом жирија и за најбољу представу прогласила "Али: страх једе душу" са просечном оценом 4,67. Друго место припало је комаду "Ретке птице", у продукци француске трупе "Вук за човека" (са оценом 4,57), а треће "Тартиф" Народног позоришта у Београду.


Смотру су затворила извођења комада "Позвани" и "Ретке птице", а после проглашења Бети је, између осталих, отпевала хит "Почнимо љубав из почетка", који је био слоган овогодишњег Београдског интернационалног театарског фестивала.


ПРОЧИТАЈТЕ И: ПОЗОРИШНА КРИТИКА - 53. БИТЕФ: О месу, бетону и кесама на глави





ПАРАЛЕЛА С ДАНАШЊОМ КСЕНОФОБИЈОМ


У ПОБЕДНИЧКОЈ представи Хорвата, у сценској адаптацији класичног текста Рајнера Вернера Фасбиндера, задржава изворни друштвени миље и радњу. Седамдесете године 20. века у Западној Немачкој, случајни сусрет и неочекивана љубав између старије немачке чистачице, удовице, и младог мароканског гастарбајтера, предрасуде и неприхватање њихове околине...

Овај избор се показује као исправан, јер публика без проблема развија паралелу с данашњим облицима ксенофобије, нетрпељивости према странцима, мигрантима.