ИЗ Словеније вечерас у простор "Луке Београд" стиже представа "Али: страх једе душу" (СНГ Љубљана), сценска адаптација Фазбиндеровог филма у којој је редитељ Себастијан Хорват задржао изворни друштвени миље и радњу: седамдесете године 20. века у Западној Немачкој, случајни сусрет и љубав између старије немачке чистачице (удовице) и младог мароканског гастарбајтера, предрасуде и отпор околине.

- Публика без проблема развија паралелу са данашњим облицима ксенофобије, нетрпељивости према странцима, мигрантима - објашњава селектор и уметнички директор Иван Меденица. - Хорват тек на средини ове љубавне приче, до тада углавном остварене и срећне, уводи "треће лице", оно које "срећу квари". А то је контекст, друштвена стварност, односно ми, гледаоци. Тако је други део представе потпуно инверзиван: гледаоци дословно, физички улазе у фикцију света љубавника и изнутра га, као некакав тумор, разарају. Ипак, реч је о мелодрами па се завршава срећно, мада не у потпуности...

Прочитајте још - ПОЗОРИШНА КРИТИКА 53. БИТЕФ: Осуда ужаса који нам прети

На програму у среду (у истом простору) је француска циркуска трупа "Вук за човека" и представа "Ретке птице", за коју критика каже да "кроз минимализам и усредсређеност на телесни контакт, гради неки сензуални, готово интимни ефекат "- без музике, тензије и пражњења после ње, тако типичних за циркус.