Било ми је важно да Бемус прође у све поре нашег друштва и да понуди садржај за свакога ко се иоле интересује за класичну музику и добар звук генерално, рекао је Тањугу маестро Бојан Суђић уметнички директор Бемуса.


Суђић је са својим сарадницима за предстојећи Бемус које ће се од 6. до 19 октобра одржати на неколико локација у Београду саставио изузетно жанровски разнородан програм.


На отварању Београдских музичких свечаности (Бемус) публика ће 6. октобра у Сава Центру имати прилике да чује и види Једну од највећих оперских дива данашњице, сопран Анђела Георгију коју ће пратити Симфонијски оркестар РТС-а под управом маестра Суђића и тенора Теодора Илинкаја.


У Сава центру, Комбанк дворани, Коларчевој задужбини и Народном позоришту одвијаће се програм у којем ће своје место имати изузетни уметници, попут планетарно познате виолинисткиње Ванесе Меј.


Она ће 10. октобра наступити у Сава центру.


Прочитајте још: Ванеса Меј, Анђела Георгију, Квин сикс на Бемусу


У току фестивала поштоваоци добре музике имаће прилике да уживају у музицирању великих мајстора џеза као што су ДушкоГојковић и Стјепко Гут, нашег флаутског доајена Љубише Јовановића, изванредног енглеског вокалног ансамбла Квинс сикс, чувене виолончелисткиње Натали Клајн, вероватно највећег виртуоза данашњице на барокној виолини Дмитрија Синковског, новог кинеског пијанистичког чуда Нију Нијуја...


Суђић напомиње да су његове жеље и амбиције око програма предстојећег Бемуса стале у три категорије.


"Моја визија за добробит нашег најзначајнијег музичког фестивала одговара стилском, жанровском ширењу репертоара и протагониста, али и ширењу заинтересованости публике. Никако не можемо очекивати да је сваки концерт за свакога интересантан...Било ми је важно да Бемус прође у све поре нашег друштва и да понуди садржај за свакога ко се иоле интересује за класичну музику и добар звук генерално" казао је Суђић.


Маестро напомиње да ће публика Бемуса моћи да ужива у музичком спектару од етно мотива до планетарно познате звезде Ванесе Меј.


"То је лук који спаја различите жанрове и интересовања публике и радујем се што је програм пре свега музички богат. Имам млични проблем како да поред силних обавеза испратим све концерте на Бемусу" казао је Суђић и додао да је дуго учетвовао на различитим саветима у различитим разменама идеја око будућности Бемуса.


"Било је свакаквих предлога од тога да Бемус буде строго жанровски одређен фестивал до идеја да се бави искључиво модерном музиком. Време нам је дало одговор на сва та питања. Ослушкујући дух времена, уз анализу програма фестивала у иностранству сложили смо се да је важно не додворавати се публици. Ми не смемо нудити људима површне садржаје без квалитета и зато смо саставили програм Бемуса у којем нема компромиса са мањком квалитета ни у једној категорији фестивала. Ма који жанр заступали, протагонисти свирају врхунску музику. Бемус мора да препознају остварене биографије уметника који долазе у Београд да наступају" казао је Суђић и додао да ниво културног садржаја у једној земљи говори о њеном напретку више од сувих економских показатеља.


Последњег викенда у августу на београдском Ушћу је одржан музички спектакл под насловом "Ноћ музике" у којем је један од главних протагониста био и Симфонијски оркестар РТС под управом маестра Бојана Суђића.


Суђић напомиње да Симфонијски оркестар и Хор РТС-а верују да је проналажење нове публике један од главних задатака уметника који се баве класичном музиком.


"Наша амбиција је да на догађаје сличним овом на београдском Ушћу привучемо младу публику која није имала много контакта са класичном музиком. Срећом у свету је нарастајући тренд популарности класичне музике јер су се жанрови помешали"... Концерт који смо приредили на Ушћу потврдио је тај тренд" каже Суђић и додаје да се уплашио те ливаде у припреми концерта, на којој су се одигравали догађаји који нису уклопиви са идејом нашег музицирања и порукама које заједно Симфонијским оркестром уграђује у биће нашег народа.


"Ипак, победили смо јер је шесдесет хиљада људи било на концерту класичне музике што представља рекорд у региону. Наша публика је као у неком музичком храму стајала и слушала класичну музику" казао је Суђић.