ПОНОВНО емитовање Врдољакове играно-документарне серије "Тито" (ХРТ-Медитеран филм, 2010) на хрватском јавном сервису управо у термину када је пројектован планетарни успех његовог филма "Генерал" на овогодишњем Пулском фестивалу, нови је прилог историји бешчашћа у филму и шире, показни пример ноторне црне пропаганде, која не преза од дрских фалсификата. Што је "Генерал" пропао у Арени, а тријумфовао филм о подвигу Диане Будисављевић, друга је прича. Врдољаку тамо није помогла ни Колиндина директна промоција, од какве се својевремено уздржавао и сам Броз, нити бесомучна реклама у свим државним медијима, у шта спада и ово реемитовање. Напротив. Све то је показало исто лице лажи и преваре у "бици за прошлост" које води актуелни неоусташки режим, усмереној највише против Срба и свега српског.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Јутарњи лист:"Генерал" политички и историјски није поштен


У каквој су вези "Генерал" и "Тито", осим што су дело истог Врдољака, у Туђманово време потпредседника Хрватске и свемоћног директора те исте ХРТ? Између осталог, у ТВ серији Броз, после ратног сусрета са папом, присно разговара са Степинцем "као Хрват са Хрватом" и каже му:


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - ПУЛСКИ ФЕСТИВАЛ: Без српских жртава у "Генералу" 

"Испричаћу вам нешто што мало тко зна. За време рата, ја сам дошао преобучен у руског пуковника у штаб Драже Михаиловића. И он је заиста мислио да разговара са руским официром. Открио ми је план који је смислио за Хрвате: једну трећину побити, једну трећину истерати из домовине, а једну трећину поробити. Ја сам овако слушао, тобоже одобравао, а на изласку кажем сам себи 'е богами, Дража, нећеш!". Ко је стварни аутор ове опаке измишљотине, Врдољак или сам Броз, сада није ни важно, јер излази на исто. Обојица се удварају "блаженом" и обојица масно лажу: општепознато је да је аутор "три трећине" геноцида над Србима у Хрватској био усташки идеолог Миле Будак. Сто пута наведено у науци и историографији не важи за Врдољака и ХРТ. Они су под хистеричном опсесијом четника (Срба) ставили у уста Дражи управо Будакове "знамените повијесне ријечи". Шта мари, нове генерације не знају ко су били Будак и Дража; "битка за прошлост" убира нове жртве, које ће се ускоро заборавити.


Јосип Броз, Дража Михаиловић

Није код Драже никада био никакав "руски пуковник". Осим тога, генерал Михаиловић је добро познавао аутентичног Тита да би се овај могао прерушити тако да га не препозна, већ и због тога што је веровао да је Тито Рус. Два пута су се они срели у јесен 1941. Други пут, у селу Брајићима, разговор је трајао дуго, до дубоко у ноћ, а ђенерал, по струци врхунски обавештајац, могао је да изблиза студира лик свог непријатеља, да би ико икада могао да наседне на овакву ујдурму. Обична глупост. Далеко од Гебелса, који је био озбиљан лажов. Оно што је смислио шарлатан Врдољак негирају, уосталом, сви налази послератне историографије о политици Драже према Хрватима, које је имао у својој влади и послератним плановима (чак и у наводном писму Драже Степинцу, које му је подметнуто на судској фарси из 1946. године). Бит ове монструозне лажи, међутим, није ни достојна историографског приступа, него је то дилетатска кривотворина у духу геноцидне стратегије Старчевића, Павелића и Туђмана, која представља неспоран континуитет.


Павелић и Степинац Фото Архива ВН

Док у серији лажира оно што се никада није десило, Врдољак у филму "Генерал" прикрива оно што се заиста десило: геноцидну "Олују", у којој је протерано 250.000, а убијено или "нестало" 2.000 крајишких Срба. Из холивудске саге о генералу Готовини упадљиво "недостаје детаљ" са брифинга на Брионима од 31. јула 1995, када је Туђман својим чаушима издао ово наређење: "Морамо да нанесемо такве ударце да Срби практично нестану." Тиме се, по речима самог Туђмана, остварио "недосањани сан хрватског народа у цјелини, стални идеал наших предака, тежња и чежња сваког нашег човјека", који и данас подржава и иза кога стоји владајући режим у Хрватској. Тисућљетни сан те Хрватске и стални идеал њених предака је да цео један народ - "практично нестане"! Има ли боље и тачније дефиниције геноцида за сваког на овом свету осим за хашко судилиште? Тиме и серија и филм Врдољака излазе на исто у афирмацији масовног злочина и слепог, опсесивног говора мржње.