ПРОСЛАВЉЕНИ српски виолиниста Немања Радуловић дебитовао је у недељу вече на угледном фестивалу класичне музике Proms, који се у Лондону одржава дуже од једног века. Немања је свирао у чувеном Ројал Алберт холу у пратњи Симфонијског оркестра из Борнмута под управом украјинског диригента Кирила Карабица.

На програму су била дела Џона Адамса, Семјуела Барбера и Густава Холста, док је Немања Радуловић наступио као солиста у Барберовом Виолинском концерту. У препуној дворани, публика је бурним аплаузима испратила српског уметника, а врхунац ове вечери био је Немањин повратак на бис, када је засвирао наше чувено коло "Пашона".

Прочитајте још - КОНЦЕРТ У РОДНОМ ГРАДУ: Немања Радуловић части Нишлије

- Радуловић је био одличан током целог концерта, а ненадмашан у компликованом и контроверзном трећем делу. Финале Барберовог дела сматра се изузетно захтевним за свирање, али Радуловић је то извео маестрално, вештином виртуоза на виолини. Иза тога је уследила вртоглава српска традиционална мелодија која је публику бацила у екстазу - написао је одушевљени критичар угледног блога Broadway World. И, није био једини.

Бројни портали који прате класику помно извештавају са наступа на овогодишњем фестивалу Proms, па се на интернету могу наћи многобројне похвале на рачун "маестралног наступа" Немање Радуловића.

И српски слушаоци су у директном преносу на Радио Београду могли чути аплаузе и овације којима су Немања и оркестар испраћени са сцене.

"ВОЖЊА"

ДЕЛО Џона Адамса "Кратка вожња у брзој машини" које се у недељу вече чуло у Ројал Алберт холу има посебно место у историји фестивала Proms - два пута је било повучено са програма, јер је његов назив сматран неподобним за тај тренутак. Први пут је скинут са репертоара 1997, непосредно након што је принцеза Дајана страдала у саобраћајној несрећи, а други пут - 2001, после 11. септембра и терористичког напада у Америци.