КАДА отворите сајт 57. Бијенала у Венецији, на насловној страни, од пре неколико дана стоји фотографија поставке са нашег павиљона! Ово је сигурно још једна потврда запажености изложбе "Енклавија: сликарство, последица оваквог живота", на којој су нас, у кустоском концепту професора Николе Шуице, представљали радови Владислава Шћепановића, Драгана Здравковића и Милене Драгићевић.

У галерији "Дрина", од синоћ, део ове поставке, слику великог формата "Енклава" Драгана Здравковића, управо пристиглу из Ђардина, може да види и београдска публика.

- Та слика је димензија четити пута два метра, и у једном је комаду, тако да не могу ни да је сместим у атеље, па ми је галерија "Дрина" понудила да је изложим - каже у разговори за "Новости" Здравковић. - Рађена је наменски за Бијенале и повезала је цео циклус. Била је кључна у мом делу поставке, јер је објединила идеју насталу у разговорима са Шуицом, а то је да ми јесмо нека енклава. Али, та наша изолованост не мора да има само негативно значење, можда нас она и чини аутентичним, због чега смо вероватно били занимљиви публици која је из целог света дошла у Венецију.

Две слике овог аутора, по затварању Бијенала путују у приватну музејску збирку "Кристен Свелс", једну од четири највеће у Норвешкој, док дело "Салон" одлази у Беч, у једну приватну колекцију, открива Здравковић, који је на основу изложбе у Венецији имао летос и позив да учествује у гала аукцији Леонарда Дикаприја.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Поклон за Дикаприја од српског уметника

Све троје уметника, представљених у нашем павиљону, било је веома запажено на овој највећој ликовној смотри на свету. Изложба је добила позитивну рецензију у чувеном часопису "Арт ривју", али и друге похвалне критике.

ШЋЕПАНОВИЋ ЗДРАВКОВИЋЕВ колега Владислав Шћепановић, добио је позив да 5. јануара отвори изложбу у једној од најбољих приватних галерија у Хјустону (Тексас, САД). Како нам прича Здравковић, Шћепановић је у преговорима и за изложбу у Токију.

- Наш павиљон имао је до сада рекордну посећеност, а према званичним подацима видело га је 265.000 људи, што је готово половина целокупне овогодишње посете Бијенала - наставља саговорник. - За српску изложбу су се значајно интересовале и екскурзије, где су људи унапред наводили коју би поставку желели да обиђу са водичем, па је према тој скали, наша изложба ушла у листу од топ 10.

Међу контактима које су српски уметници остварили са онима из света, Здравковић издваја сусрете са Кики Смит и Данијелом Рихтером. Тренутно је у преговорима са Николом Саморијем, да догодине, у сарадњи са Италијанским културним центром у Београду, направе заједничку изложбу.

- Он слика као стари мајстори, али су на његовим платнима и трагови цепања, гребања, спаљивања - додаје саговорник. - Заједничка тема будуће изложбе, на којој ће учествовати и Раденко Милак, који је на Бијеналу представљао БиХ, биће утицај сликарског наслеђа на наше радове.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Венеција: "Енклавиа" хит Ђардина

Самори се обрачунава са том италијанском пренатрпаношћу наслеђем, јер креативност некада гуши та количина ауторитета. Милак користи акварел и туш на папиру, да би се бавио историјом као темом, док ја примењујем старе рецепте и смештам их у неко своје стање хибернације, где они добија нову територију. Сви ми у Европи јако осећамо своје корене.


ОТКРИВАЊЕ ТОПЛЕ ВОДЕ

ПРЕДСЕДНИК комисије за чувену "Тарнерову нагарду" прокламовао је ове године да класични медиј подједнако креативан у свом изразу као и било који други. Тако је измишљена топла вода од неке званичне инстанце коначно признато: да је у првом плану квалитет рада, а не начин на који је изведен. Та награда, показатељ је светских тенденција које смо ми осетили у правом тренутку - прича саговорник.