И САМА најава снимања филма "Јесен самураја" изазвала је велико интересовање јавности, и то с разлогом. Јер, иза нове романтичне комедије стоји редитељско-сценаристички тандем Данило Бећковић и Димитрије Војнов који је одговоран и за биоскопски хит филм "Мали Будо" из 2014. године. У новом филму гледаћемо и већ познату глумачку екипу, предвођену Петром Стругаром и Христином Поповић.

Редитељ Данило Бећковић, који је у Бечеју током новембра снимио део филма, за "Новости" каже да се екипа поново окупља у марту, а уколико све буде текло по плану, "Јесен самураја" ће пред гледаоце доћи на јесен.

- Главни јунак Владица (Петар Стругар) је професионални спортиста каратиста који, својом кривицом, нагло остаје без каријере и извора прихода. Заједно са послом, Владица губи место у друштву и, самим тим, представу о томе ко је. Његова ситуација је додатно отежана тиме што је већи део живота провео без правих обавеза, па је у емотивном и социјалном развоју мало заостао за вршњацима - објашњава Бећковић.

По окончању каријере, Владица се враћа у родни град, заљубљује се у Снежану (Христина Поповић) и везује за њу и њеног малог сина Вукашина. Владица жели да се брине о њима, али схвата да не уме да ради ништа осим каратеа.

- Занимљив је драмски сукоб који настаје због разлике у томе како неко види себе и како га види околина. Док смо се у "Малом Буду" том темом бавили као карактеристиком менталитета, у "Јесени самураја" смо се концентрисали на проблем појединца.

Како изгледа када некадашњи бонвиван пожели да се скраси и оснује породицу? Које све препреке мора да прескочи?

- Владичино "трежњење" највише подсећа на излазак из вишегодишње коме. Наш главни јунак је као неко ко је заспао када је имао петнаест година и пробудио се у телу одраслог човека, са одговарајућим одговорностима и амбицијама, али без довољно искуства да се снађе у свету одраслих људи. Само треба реч "кома" заменити речју "кафана" - објашњава редитељ.

И САМА најава снимања филма "Јесен самураја" изазвала је велико интересовање јавности, и то с разлогом. Јер, иза нове романтичне комедије стоји редитељско-сценаристички тандем Данило Бећковић и Димитрије Војнов који је одговоран и за биоскопски хит филм "Мали Будо" из 2014. године. У новом филму гледаћемо и већ познату глумачку екипу, предвођену Петром Стругаром и Христином Поповић.

Редитељ Данило Бећковић, који је у Бечеју током новембра снимио део филма, за "Новости" каже да се екипа поново окупља у марту, а уколико све буде текло по плану, "Јесен самураја" ће пред гледаоце доћи на јесен.

- Главни јунак Владица (Петар Стругар) је професионални спортиста каратиста који, својом кривицом, нагло остаје без каријере и извора прихода. Заједно са послом, Владица губи место у друштву и, самим тим, представу о томе ко је. Његова ситуација је додатно отежана тиме што је већи део живота провео без правих обавеза, па је у емотивном и социјалном развоју мало заостао за вршњацима - објашњава Бећковић.

По окончању каријере, Владица се враћа у родни град, заљубљује се у Снежану (Христина Поповић) и везује за њу и њеног малог сина Вукашина. Владица жели да се брине о њима, али схвата да не уме да ради ништа осим каратеа.

- Занимљив је драмски сукоб који настаје због разлике у томе како неко види себе и како га види околина. Док смо се у "Малом Буду" том темом бавили као карактеристиком менталитета, у "Јесени самураја" смо се концентрисали на проблем појединца.

Како изгледа када некадашњи бонвиван пожели да се скраси и оснује породицу? Које све препреке мора да прескочи?

- Владичино "трежњење" највише подсећа на излазак из вишегодишње коме. Наш главни јунак је као неко ко је заспао када је имао петнаест година и пробудио се у телу одраслог човека, са одговарајућим одговорностима и амбицијама, али без довољно искуства да се снађе у свету одраслих људи. Само треба реч "кома" заменити речју "кафана" - објашњава редитељ.

На питање ко су, по њему, "самураји" нашег времена, Бећковић одговара:

- То су сви они који раде праву ствар, а не морају. Пре свега, они који чувају Косово и Метохију.

Бећковићев дебитантски филм "Мали Будо", по свим параметрима, био је велики успех. А да ли та импресивна гледаност првог филма редитељу представља "оптерећење" или "растерећење"?

- "Мали Будо" није био дебитантски филм само за мене, већ и за велики део ауторске екипе. Срећом, имали смо велику помоћ старијих и искуснијих колега. Велики успех је био и велика школа за нас. Између осталог, научили смо да је филм колективни уметнички чин и да се не може направити добар филм без правих људи с обе стране камере.

По неким професионалним стандардима, додаје редитељ, и други филм се сматра дебитантским.

- Када погледате филмографије великих редитеља, врло често су тек четврти или пети филм они по којима их памтимо и препознајемо. Ми још увек учимо и не стижемо да мислимо о биоскопском резултату. Ако филм буде добар, публика ће доћи да га види - закључује Бећковић.


ДОКУМЕНТАРЦИ О ЂИЛАСУ И ЦРЊАНСКОМ Током прошле године премијерно су приказана два документарна филма с редитељским потписом Данила Бећковића. Први, документарац о Миловану Ђиласу приказан је летос на РТС-у, у склопу телевизијске серије "Титова соба тајни", и у продукцији "Филмских новости". Друго остварење, документарни филм о Милошу Црњанском у новембру је имао фестивалску премијеру у Републици Српској, на фестивалу "Први кадар" у Источном Сарајеву. Редитељ каже да ће се ускоро наћи и пред публиком у Србији.

На питање ко су, по њему, "самураји" нашег времена, Бећковић одговара:

- То су сви они који раде праву ствар, а не морају. Пре свега, они који чувају Косово и Метохију.

Бећковићев дебитантски филм "Мали Будо", по свим параметрима, био је велики успех. А да ли та импресивна гледаност првог филма редитељу представља "оптерећење" или "растерећење"?

- "Мали Будо" није био дебитантски филм само за мене, већ и за велики део ауторске екипе. Срећом, имали смо велику помоћ старијих и искуснијих колега. Велики успех је био и велика школа за нас. Између осталог, научили смо да је филм колективни уметнички чин и да се не може направити добар филм без правих људи с обе стране камере.

По неким професионалним стандардима, додаје редитељ, и други филм се сматра дебитантским.

- Када погледате филмографије великих редитеља, врло често су тек четврти или пети филм они по којима их памтимо и препознајемо. Ми још увек учимо и не стижемо да мислимо о биоскопском резултату. Ако филм буде добар, публика ће доћи да га види - закључује Бећковић.