ПОБЕДНИК овогодишњег конкурса за најбољу новинску карикатуру "Пјер", који су 48. пут расписале "Вечерње новости" је Душан Лудвиг. Његовом раду "Без речи" припала је награда "Златни Пјер". Без текста пред нашом стварношћу остали су и другонаграђени Новица Коцић ("Сребрни Пјер") и трећепласирани Никола Констадиновић ("Бронзани Пјер"). Награда за портрет, карикатуру Љиљане Смајиловић, главне уреднице листа "Политика", припала је Лази Средановићу.

У жељи да новинској карикатури обезбеди будућност, "Новости" су у оквиру "Пјера", ове године покренуле и конкурс за оне који долазе. Први добитник награде за младе ауторе, средњошколце и студенте је Урош Петковић, који је направио портрет-карикатуру нашег тениског аса Новака Ђоковића. У просторијама "Новости", у среду је о наградама одлучивао жири у коме су били драмски писац Синиша Ковачевић, глумица Даница Максимовић, прошлогодишњи победник Тошо Борковић, илустратор "Креативног центра" Душан Павлић и уредник "Трна" Бојан Љубеновић.

На конкурс су се, у свим категоријама, пријавила чак 202 аутора са чак 515 радова. Од чак 394 карикатуре пријављене за такмичење за златно, сребрно и бронзано одличје, 124 дела ће бити представљена на изложби и објављивљена у каталогу. У каталогу и на изложби наћи ће се и осам радова шест младих аутора, од укупно 121 карикатуре које је послало шездесет четворо средњошколаца и академаца.

* ДРУГА НАГРАДА: Новица Коцић

- Тачно је да квалитет рађа квантитет, а тај квантитет у овом случају има још један квалитет: на конкурс је пристигло много добрих карикатура - каже за "Новости" Синиша Ковачевић. - Лично волим храбре, провокативне карикатуре које сведоче о свом времену, јер ће оне у будућности боље говорити о оном што смо проживљавали него ТВ дневници или политички есеји. Аутори су ове године били актуелни, а многи од радова имају и ту дневнополитичку актуелност. Показали су се као активни сведоци времена у коме живе и кроз избор тема Косово, Унеско, избеглице, односи са ЕУ...


* ТРЕЋА НАГРАДА: Никола Костадиновић


Први утисак Бојана Љубеновића је да су "Новости" направиле прави подухват увођењем признања за младе карикатуристе. Према његовом мишљењу, чињеница да је више од 60 младих аутора послало радове, гаранција је да карикатура има будућност:

- Последњих неколико конкурса имали смо ситуацију у којој се ниједно ново, младо име није појавило, што је указало на то да су карикатури потребни свежа крв и нове идеје - објашњава Љубеновић.

* Чланови жирија пред радовима са конкурса "Пјер" у редакцији "Новости"

- У целокупној продукцији ове године тематски преовлађују избегличка криза и нове тензије у свету. Мотив који се највише провлачи је бодљикава жица, која је сигурно симбол 2015. године. То много показује какво је стање у свету и у ком правцу се он креће. Бодљикаве жице вратиле су нас читав век уназад. Карикатуристи су избором тема и радова показали колико су забринути за будућност човечанства, што даје и специфичну тежину "Пјеровом" конкурсу.

* Награда младом карикатуристи: Урош Петковић

Члан жирија Душан Павлић примећује и да је доста карикатура посвећено економској ситуацији, као и да је приметан број нових ауторских имена. Павлић сматра и да се упркос свему наставља лепа традиција "Пјера" да на крају године окупи наше најбоље карикатуристе.

* Награда за портрет: Лазо Средановић

- Премало је новина данас које објављују карикатуру, тако да је изненађење што је на конкурс стигло оволико радова - каже Тошо Борковић. - То показује да људи раде упркос чињеници да немају где да презентују своје радове, што даје веру да бављење карикатуром има смисла.


ЖЕНЕ АУТОРИ

Било је тешко одлучити која је карикатура најбоља, али је било веома забавно, јер су се у жирију нашли људи различитих професија - каже Даница Максимовић. - Занимљиво је чути како свако из свог угла тумачи оно што нека карикатура представља. Чула сам да се ове године пријавило доста жена аутора, али ми је жао што се њихови радови нису нашли у ужем избору и међу награђенима.


ПОРТРЕТИ

Портрет - карикатура подразумева и ликовно мајсторство - сматра Синиша Ковачевић. - Она захтева не само ниво препознатљивости оног који је портретисан, већ мора да носи и одређену врсту ликовне и карактеролошке квинтесенције.