У СКЛОПУ обележавања 150 година од рођења Павла Паје Јовановића (1859-1957) у среду вече је у Галерији САНУ отворена репрезентативна изложба његових дела. Публика може да види 70 слика, 25 цртежа, једну литографију и један пастел “Кумановска битка” - апсолутно ремек дело, по речима Петра Петровића, кустоса Народног музеја који је и одабирао слике за ову изложбу.

Аутор опсежне студије у пратећем, добро илустрованом каталогу изложбе је Мирослав Тимотијевић. А изложба би требало, како су оценили њени приређивачи, публици да приближи Пају Јовановића не само као сликара већ и као човека.
Публику у Галерији САНУ “дочекују” портрети Паје и Муни, која му је била модел, а потом је оженио у својој 57 години. На “уводном” паноу је и сјајна, слободно уљем сликана, тамна скица за “Битку у Теутобурској шуми”. Та чувена, највише награђивана слика је међутим нестала, а Петровић тврди да потрага за њом још траје, јер је невероватно да се “затури” слика од 22 квадратна метра.
За изложбу у Галерији САНУ дела Паје Јовановића су позајмљена из осам институција, а 17 дела је добијено из приватних колекција, међи којима и један монументални женски акт, који је Јовановић радио још као млад сликар. Уводни део изложбе чине познате жанр сцене као и портрети. Централно место заузима портрет Михајла Пупина. Ту је и Пашићев портрет настао као поруджбна Ђорђа Роша. Међу владарским портретима је и онај Јосипа Броза.
У последњој сали Галерије САНУ изложбу закључују велике историјске сцене из српске историје, где су уз слике изложене скице. Оно што од репрезентативних дела није изложено постоји у каталогу, попут у последње време често репродукованог “Укротитеља змија”.