МЕЂУНАРОДНИ семинар под називом "Тенденције развоја у јавном превозу", отворен је у понедељак у хотелу "М" у оквиру сарадње и чланства Града Београда, Секретаријата за јавни превоз, у Интернационалној асоцијацији за јавни превоз са седиштем у Бриселу. Тема скупа је финансирање система јавног превоза, тикетинг и увођење савремених технологија, као и увођење електроаутобуса у систем јавног превоза.

Незаобилазна тема била је метро, чија ће изградња почети крајем идуће године.


- До средине следеће године усвојићемо план генералне регулације шинских система на територији града, којим ћемо проширити трамвајске линије за неколико десетина километара - рекао је заменик градоначелника Горан Весић на скупу.


Према Весићевим речима, у најужем центру града определили су се за тролејбусе и електричне аутобусе, што је у складу са политиком ширења пешачких зона:


Прочитајте и: Ukinuli linije pa prate gužve


- У Београду имамо 514 линија, 2,5 милиона вожњи сваког дана и скоро 5.400 стајалишта. Ове године купили смо 70 аутобуса из Турске и 174 из Кине, а у плану нам је да овог месеца распишемо тендер за куповину 100 нових зглобних аутобуса. Купићемо још 40 нових тролејбуса и 10 електровозила .


ЗА ПРЕВОЗ 250 МИЛИОНА

ЗАМЕНИК градоначелника на скупу је подсетио да Град Београд годишње издваја око 250 милиона евра за јавни превоз. Од тога се од куповине карата наплати око седамдесетак милиона, што значи да се са 180 милиона евра директно субвенционише јавни превоз.