СВА такси возила у престоници, али и у Србији, у будућности ће бити беле боје. Куповину нових возила субвенционисаће држава, а такси предузетници ће сами моћи да одаберу модел, а самим тим и цену. Преговори између таксиста и Министарства финансија, настављају се следеће седмице, када ће бити разговора о другим погодностима, као и начинима заштитете од злоупотреба.

Субвенције државе биће у висини од по неколико хиљада евра, а куповина возила и обнова возног парка на овај начин имаће три корака. Таксисти ће морати да обезбеде учешће, држава ће дати субвенцију. Остатак до укупне цене новог аутомобила, таксисти ће моћи да отплаћују на пет или више година путем лизинга или банкарског кредита, у зависности од договора са њима.

- Таксиси ће за добијање субвенције морати да испуне најмање два услова - каже за "Новости" Александар Бјелић из Савеза ауто такси удружења Србије "Сатус", који учествује у преговорима са министарством. - Први је да је такси превозник регистрован, а други да нема дуговања према држави. Односно, може да има дуг, али да има потписан уговор о репрограму са Пореском управом. И тај дуг, не би требало да прелази 500.000 динара. Те захтеве тренутно испуњава између 12.000 и 13.000 таксиста, од укупно 17.400 превозника у Србији. Услова ће бити још, а коначна листа тек треба да буде дефинисана. Уједно, таксиста ће сам бирати да ли ће субвенцију државе искористити у првој, другој или трећој години.

Бјелић наводи и да ће таксисти највише бирати возила средње класе која коштају између 15.000 и 17.000 евра. Да ли ће узимати аутомобиле марке Мерцедес, Фиат, Шкода или неке друге, на њима је да одлуче.

- На следећем састанку са Министарством финансија, биће још преговора око набавке нових возила. Односно око повлашћене цене куповине на већи број возила од истог произвођача, као и на повлашћене цене обавезних техничких прегледа. Мораћемо да се усагласимо и око заштите због злоупотреба.

Осим возила, држава ће финансирати и куповину таксиметара и фискалних штампача, којима ће аутомобили бити опремљени. Новина је и то што ће возила бити и умрежена са надлежним инспекцијским органима.

- Уколико таксиста буде имао два таксиметра, то ће бити квалификовано као кривично дело и губиће дозволу. Умрежавањем, више неће бити могуће да таки превозник наплати за неку вожњу нереалну своту новца. Оног тренутка када муштерија пријави овако нешто, надлежни инспектор ће одмах моћи да уђе у базу података и види које је возило у питању, колико је трајала вожња. Осим што ће таксиста који је начинио прекршај морати да обештети странку, изгубиће и дозволу - појашњава наш саговорник



МИНИСТАРСТВО: СЛЕДЕЋЕ НЕДЕЉЕ НАСТАВАК РАЗГОВОРА СА ТАКСИСТИМА


ИЗ Министарства финансија кажу за "Новости": У току је израда уредбе која ће прецизније дефинисати начин на који ће држава да помогне таксистима, а све у циљу унапређења квалитета такси услуга. Следеће недеље биће настављени разговори са таксистима, како би у што краћем року био завршен нацрт уредбе


АУТОМОБИЛИ СТАРИ 10 ГОДИНА

Тренутне анализе говоре да таксисти у Србији данас возе аутомобиле који су у просеку стари 10 година. Уједно сваки таксиста, је у просеку, у последњих седам година променио 2,7 возила.