ДА ће Град радити на побољшању наплате карата с почетком школске године, највљивали су летос градски челници. Пошто је због шверцера градска каса сваког месеца сиромашнија најмање за 750 милиона динара, речено је да ће контроле бити обимније и учесталије. Ипак, број контролора се засад неће повећавати, а као и раније, шверцере "чешља" 200 контролора. И док неки Београђани тврде да им запослени у "Бус плусу" траже карту често, неки кажу да контролу нигде нису видели.

- Контроле у трамвајима који саобраћају на Новом Београду има сваког дана - прича Сања Т. - Некад и три пута уђу у исто возило док из Јурија Гагарина стигне до Савског моста.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
ЦАРСТВО КОЛАЧА: Фестивал "Најслађи укуси Београда"

И док Новобеограђанка тврди да картицу "Бус плуса" вади и по неколико пута како би доказала да има маркицу, Миријевци који се возе линијом 27Е тврде да контролу нису видели данима.

Из Секретаријата за јавни превоз кажу да контролу карата обављају свакодневно, с тим да у дане викенда ради мањи број контролора.

- Важећим уговором, којим су између осталих поверени и послови контроле возних исправа, дефинисано је да је за свакодневне контроле потребно обезбедити минимално 200 контролора. Тренутно је 250 запослених контролора возних исправа. Радним данима на раду се налази између 200 и 210 контролора, који раде у екипама које чине два или три запослена - кажу из Секретаријата.

На питање "Новости" да ли је у плану запошљавање још људи у систему контроле како би се побољшала наплата крата, одговарају да се не планира повећање броја контролора с обзиром на овлашћења која они тренутно имају.

- Настоји се да се примене мере које ће довести до повећања прихода од наплате карата, пре свега од категорије запослених, с обзиром на то да они имају право на накнаду трошкова за долазак и одлазак са рада, у складу са законом, односно плаћање услуге превоза је обавеза послодавца - казали су из Секретаријата.

Речено је и да ће с набавком 240 нових аутобуса Град имати основа да суграђанима тражи да плате превоз, јер више неће имати изговоре попут: "Што да плаћам карту кад се возимо у кршевима".

Ипак, до краја децембра, према подацима Секретаријата, у инвентару ГСП биће 892 аутобуса, од чега 244 нова аутобуса, која су набављена у 2019. години. То је 27,35 одсто целокупног возног парка, а просечна старост возила биће 6,98 година (сада је 9,66).

То значи да ће се суграђани на неким линијама и даље клацкати у кршевима, који не поштују поласке, жалећи што су давали новац за месечну маркицу.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Краљу Ујединитељу споменик између Старог и Новог двора

ГОДИШЊЕ ГУБЕ ДЕВЕТ МИЛИЈАРДИ

ЗАМЕНИК градоначелника Горан Весић изнео је летос податак да је током 2018. број запослених у Београду био 717.998 лица, док је од наведеног броја само њих 114.429 куповало претплатне карте за превоз, иако, према истраживањима, јавни превоз користи око 47,9 одсто корисника.

- То значи да око 250.000 запослених користи превоз, а не плаћа карту, услед чега Град губи минимално 750 милиона динара месечно, или скоро девет милијарди динара годишње. Уколико би се број купљених карата повећао само за 100.000, од новонаплаћеног прихода сваке године би могло да се купи око 180 нових аутобуса - навео је Весић.