ОРИГИНАЛНИ трофеј, који је легендарни италијански возач Тазио Нуволари освојио 3. септембра 1939. године као победник Прве београдске велике награде, познатије као "Кружна трка око Калемегдана", вратио се у Београд. У част тог догађаја, колона олдтајмера "оживела" је у суботу ту трку, возећи се улицама око Београдске тврђаве.

Прочитајте још: Краљев пехар опет у Београду

Трофеј, на коме ћирилицом пише "Петар Други, краљ Југославије, победнику Прве међународне аутомобилске утакмице брзине у Београду, 3. 9. 1939. за најбрже време дана", мамио је у суботу погледе окупљених на паркингу зграде "Геозавода" у Београду. У престоницу је стигао у организацији Аутомобилског клуба "Мантова", који је власник драгоценог објекта Museo Tavizo Nuovolari, места где се чувају оргинална сећања на овог италијанског возача. Долазак је организован у склопу међународног догађаја "24 сата елеганције", који сваке године у Београд доводи врхунске возаче.

- Ово је најбољи начин да допринесемо сећању на нашег возача тако да он оно буде присутно у Београду, месту где се догодила последња велика награда пре Другог светског рата - рекао је председник АЦИ "Мантова" Алберто Маренђи. - Са нама су стигли и чланови престижног удружења Scuderia Nuvolari, који су око тврђаве провозали своје спортске аутомобиле. Сви они су презадовољни тиме што су имали прилику да своје љубимце "протерају" дуж калемегданске стазе, као што је то урадио њихов Тазио пре 80 година.

Прочитајте још: Олдтајмери су поново тутњали Калемегданом

Уздахе и дивљења присутних мамили су аутомобили паркирани на Сава променади, пошто су обишли два круга око Калемегдана. Посетиоци су се тискали да се сликају са овим лепотанима, и чују нешто више о њима од власника.

Фото: К.Михајловић

Подсећамо, Међународне аутомобилске и мото-трке одржане су 3. септембра 1939, а пратило их је око 75.000 гледалаца, и то у тренутку када је престоница бројала 360.000 душа.

Фото: К.Михајловић

Био је то највећи спортски догађај у Југославији између два светска рата, одржан у част 16. рођендана младог краља Петра II Карађорђевића. Од девет одржаних трка, најатрактивнија је била Гран-при. То је била претеча данашње Формуле 1, у којој су учествовали највећи шампиони тог времена.

Фото: К.Михајловић

ЛЕТЕЛИ КРОЗ ВАЗДУХ

СТАРТ и циљ трке из 1939. године били су код тадашњег хотела "Српска круна", а возило се стазом дугом 2.974 метра, поред Зоолошког врта, Небојша куле, до Карађорђеве улице. Одатле се оштром кривином ишло успоном поред зграде Француског посланства и поново стизало до старта.

Фото: К.Михајловић

Гледаоци су на том месту имали прилику да уживају у посебним атракцијама, с обзиром на то да су због наглог престанка успона аутомобили летели и по десетак метара кроз ваздух.

Пехар је Нуволари освојио на трци која је била претеча данашње Формуле 1,Фото: К.Михајловић

У ЧАСТ ДИПЛОМАТСКИХ ОДНОСА

ЈЕДАН од иницијатора догађаја је директор Motor Heritage Ђорђо Адријан:


Фото: К.Михајловић

- Као Италијан срећан сам што је овако нешто организовано. Ово је мој скромни допринос прослави 140 година дипломатских односа Италије и Србије и 10 година стратешког партнерства две земље.


Фото: К.Михајловић



Фото: К.Михајловић
Фото: К.Михајловић
Фото: К.Михајловић