ГРАД одмиче у корацима ка градњи тунела Дунавска - Савска падина, која би требало да растерети саобраћај у центру града. Расписан је и тендер за израду техничке документације за реализацију тунелске везе, којом треба да се ураде геолошке студије и размотре све препреке које евентуално могу да стану путу градњи. Најизвесније је, како за "Новости" каже главни градски урбаниста Марко Стојчић, да радови почну 2021. године.

Предмет ове документације је тунелска веза од Карађорђеве улице са саобраћајницом према Гаврила Принципа, где се налази улазни портал, до Булевара деспота Стефана у зони зграде МУП, где ће бити смештен излазни портал тунела. Како је и раније најављено, предвиђена је изградња две тунелске цеви, за оба смера по једна, које садрже по две траке са пешачким стазама. На потезу градње тунелске везе, тачније у зони портала у Гаврила Принципа и Каменичкој се налазе објекти за које је планом предвиђено рушење, а начин уклањања објеката је потребно приказати кроз пројекте рушења.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Радионицама до одличних оцена

- Тендер се тиче геолошких услова и техничких препрека који могу да се нађу на путу развоја саме идеје - објашњава Стојчић. - Након тога имаћемо јаснију слику о вредности радова. У току следеће године радиће се на добијању свих потребних дозвола и евентуално би могао да се распише тендер за избор извођача радова. Можда ће се стећи услови да радови почну и у току следеће године, али у овом тренутку најизвесније је да стартују 2021. године.

Како се наводи у техничкој спецификацији, тунелска веза је планирана као продужетак Савског моста и трасе саобраћајнице која се пружа од Карађорђеве улице.

Планирани изглед са савске стране


- Тунелску везу треба пројектовати у две цеви које су на међусобном растојању од 22 до 35 метара, а дужине 1.993 метра. У њима је предвиђена изградња саобраћајнице са две саобраћајне траке ширине седам метара. Од Карађорђеве улице до портала у Гаврила Принципа планира се саобраћајница која ће омогућити везу са планираном раскрсницом Карађорђеве и Старог савског моста.

Према наводима из тендерске документације, тунел се налази у продужетку Старог савског моста, који "треба да се реконструише" и који ће садржати по две коловозне траке за сваки смер, обостране тротоаре и бициклистичке стазе:

- Овај саобраћајни правац има задатак растерећења централног градског подручја на правцу Нови Београд - Савски амфитеатар - Ада Хуја.

Како подсећа Стојчић, ова саобраћајна веза значајна је како би се смањио саобраћај из центра града. На тај начин, наводи урбаниста, биће мање око 25 одсто саобраћаја.



СОС ТЕЛЕФОНИ

У ТУНЕЛУ ће се налазити међупролази за пешаке и интервентна возила. Такође, предвиђене су нише за СОС позиве, противпожарне апарате.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
ЈАВНИ БИЦИКЛИ: Град тражи партнера

ПРВА ПРОЦЕНА 100 МИЛИОНА ЕВРА

НА седници Скупштине града у мају усвојен је план детаљне регулације тунела Савска - Дунавска падина. О тунелу се причало и пре шест деценија. Вредност тунела процењена је на износ од 90 до 100 милиона евра.