БЕОГРАДСКИ возачи "осуђени" су вечито на исте муке: како паркирати аутомобил у центру града? Истина, Београђани су можда истрајнији у жељи да што упорније "приближе" свог омиљеног четвороточкаша одредишту, ако је икако могуће на десетак метара од Кнез Михаилове.

То би било идеално, али је, на жалост, немогуће. Па ипак, они се увек труде да направе да буде тако...

Београдски фотографи уредно су бележили развој ове возачке амбиције, па су снимали места где су суграђани волели да "одлажу" своја возила.

Саобраћајна загушења са предратним возилима, начешће "фордом Т" нису била уобичајена, али су ипак забележена приликом једног од великих варошких окупљања.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Београдске приче: Опасна претња са „ужареног“ коловоза

Једна од свадби запамћена је по великој аутомобилској гужви испред цркве, а очигледно је да су младенци били из угледних породица и највишег аристократског слоја, будући да је такав број аутомобила на једном месту ипак био неуобичајен. Најзад, слој аристократа и богатих Београђана није био превелик у ондашњем граду, који је пред Други светски рат бројао тек око 400.000 стаовника.

Потом наступа послератни период, а током шездесетих година, посебно, број аутомобила почиње да расте. Социјалистички систем је сменио предратну аристократију, али је направио другу - политичку, односно слој руководилаца. Опет су аутомобили били обележје статуса, али је постепено ауто постајао приступачан и средњој класи становништва. Повољни кредити, са једне стране, и најпопуларнији ауто тога доба - "фића", са друге, омогућили су и "обичним" људима да имају аутомобил.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - БЕОГРАДСКЕ ПРИЧЕ: Заборављено купалиште код некадашњег моста

Данас делује крајње необично да је плато на Тргу Републике, испред Народног позоришта дуго био паркинг. У то време, истини за вољу, Београд није имао оволико аутомобила као данас, па је тај паркинг, макар за то време, био на прилично очекиваном и пристојном месту.


ПРВИ АУТО

ПРВИ аутомобил који је ушао у Београд био је "неселсдорф" и увезен је 1903. године. Историја аутомобилизма бележи овај датум као дан када је прво моторно возило прошло градским улицама.

"Неселсдорф" је дошао возом на Железничку станицу, а прва улица којом је прошао била је Немањина.