ДИВЉЕ депоније на којима се нелегално истовара грађевински материјал и шут простиру се широм престонице. Иако је законом прописано да се поменути отпад може истоварати само на депонији у Винчи, многе парцеле по ободима града претворене су у депоније за ове потребе. ЈКП "Градска чистоћа" зато ће званично затражити увођење потврде као обавезног документа о кретању грађевинског материјала. Без овог документа неће смети да се изда употребна дозвола.

Депоније се налазе испод Панчевачког моста, у Батајници, Миљаковачкој шуми, али и на приватним парцелама на Бежанијској коси када се крене у правцу према Сурчину. Иако су их надлежне институције у неколико наврата чистиле и затварале, бахати грађевинари се изнова враћају на њима добро знане локације.

- У главном граду постоје десетине дивљих грађевинских депонија и то је, слободно могу да кажем, полумафијашки посао - истиче Марко Попадић, директор ЈКП "Градска чистоћа". - Пре неколико дана на локацији према Сурчину истоварено је толико шута да је ниво земље скоро дошао на метар од жица далековода, што је довело у животну опасност сваког ко би туда прошао. Онима који то раде је свеједно да ли ће неко да погине, важно им је да су они зарадили дивљим насипањем.

Попадић је истакао и да ће у име ЈКП "Градска чистоћа" званично затражити да се Град обрати Влади Србије да се изменом подзаконских аката уведе као обавезни документ потврда о кретању грађевинског материјала. Без овог документа неће смети да се изда употребна дозвола.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Грађевински шут правац Винча!


- То значи да ће сваки инвеститор морати да докаже да су сав грађевински отпад, као и ископана земља предати на званичну депонију у Винчи. Време је да се уведе ред у ову област, да више не може да се депонује отпад где коме падне на памет јер се тако одузимају приходи и уништава наш град - додао је Попадић.

РАМПА КОД ФМП

ЈЕДНА од највећих дивљих депонија на Чукаричкој падини, код спортске хале ФМП, на којој је дневно и по 150 камиона истоварало шут затворена је у понедељак по налогу заменика градоначелника Горана Весића. Иначе, поменута депонија, на коју су се становници из околних стамбених једница надлежним инспекцијама годинама безуспешно жалили, направљена је на будућој траси метроа.