РУПЕ на београдским саобраћајницама убудуће ће бити поправљане новом методом, која подразумева употребу самоуградивог, тврдоливеног асфалта, која не захтева уградњу асфалтне мешавине ваљањем. На овај начин омогућено је да се дневно санира око 130 ударних оштећења у граду, уместо досадашњих 30. Прецизније, ЈКП "Београд пут" могао би до 1. септембра да поправи више од 70 одсто оштећења!

Метода санације оштећења на асфалтним коловозима лични је изум директора поменутог предузећа, инжењера Ивана Тејића, а Институт за путеве ју је и потврдио. Примена је почела пре две вечери на Новом Београду, а са путарима је био и заменик градоначелника Горан Весић.

- "Београд пут" од сада користи самоуградиви тврдоливени асфалт, са микроарматуром, који знатно убрзава процес "крпљења", на три до пет минута по једној рупи - рекао је Весић. - У десет градских општина има око 6.000 ударних рупа, од чега је 4.200 на коловозу. Остале су на шахтовима и сливницима и оне ће се решавати на другачији начин.

Прочитајте још - Нова метода за брже санирање ударних рупа на улицама

Овом методом биће санирано 70 одсто проблема на улицама до 1. септембра, а остали ће, како је најавио Весић, бити решени током тог месеца.

- У међувремену, појавиће се и нове рупе, грађани ће нам пријавити оне које ми нисмо евидентирали, али применом нове методе моћи ћемо да решимо овај проблем - подвукао је заменик градоначелника и додао да ову новину у санацији користи само "Београд пут" и ниједно друго предузеће у Србији.

Иван Тејић

Како су нам објаснили из ЈКП "Београд пут", тврдоливени асфалт идеалан је за брзу санацију мањих оштећења типа ударних рупа и саобраћај се може брзо пустити преко саниране површине.

- Ова врста асфалта уграђује се на веома високим температурама, те није потребно додатно загревање споја између старог и новог асфалта. Ради се од тврђе врсте полимер-битумена, уз додатак природног битумена, што повећава отпорност на колотраге у летњим условима и отпорност на термичке пукотине у зимским - кажу у предузећу.

Прочитајте још - Камион снима рупе на путу

Из практичних разлога, путари ће на теренима бити у ноћним сатима, како се не би ометао саобраћај. Из "Београд пута" напомињу да је свако санирање оштећења привремена мера, која треба да осигура безбедно одвијање саобраћаја, док улица не буде обухваћена планом реконструкције.