ДА би се унапредило функционисање такси превоза у Београду, али и увеле атрактивније цене за кориснике, Секретаријат за јавни превоз наложио је израду студије планирања и пројектовања, али тек за наредне четири године.

Изабрана фирма испитаће на узорку од 2.000 корисника колико су задовољни постојећим начином рада такси служби, као и шта би од новина увели. Такође, биће анкетирани и таксисти, снимаће и рад позивних центара, али и испратити један радни дан возача. Осим тога, током "снимања" ситуације на терену, прегледаће се и локације и искоришћеност такси стајалишта.

Биће прикупљени подаци о броју возила, кадровима, степену дигитализације система резервације и наручивања вожњи.

Прочитајте још: CARGO : Није вожња него "помоћ пријатеља"

- Потребно је уважити захтеве корисника, оператора, локалне самоуправе. Урадити прорачун потребог броја возила, лиценци, као и старост возила, капцитет, еколошке карактеристике. Такође, дефинисати приходе у систему такси превоза, али и предложити модел увођења јединствене цене која би била порозвод конкурентске борбе између појединих удружења, како би се дошло до приступачнијих цена за кориснике - наводи се у конкурсној документацији.

За период од 2020. до 2024. године овом студијом биће размотрено да се уведе иновативни систем и апликације које би убрзале процес поручивања вожње и присутупа кол-центру.


ИЗМЕНА ПРАВИЛНИКА

ОВОМ анализом биће дефинисан и предлог измена Закона о превозу путника у друмском саобраћају, као и одлуке о такси превозу путника у Београду. Осим тога, разматраће се о одлука о ценама обављања услуга такси превоза, као и општих услова за операторе, возила, возаче.