Град Београд не поседује више ниједан аутомобил, стари су поклоњени локалним самоуправама у Србији, а за потребе Града Београда ће бити изнајмљивани, поручио је данас за Танјуг заменик градоначелника Горан Весић.

Град Београд, истиче Весић, није купио ни један нови аутомобил.

"Ми смо прва локална самоуправа у Србији која је донела одлуку да више нема аутомобиле у власништву", рекао је Весић и додао да је стотињак аутомобила, колико је поседовао град, расходован, а један део је поклоњен локалним самоуправама у Србији.

Град Београд је, каже заменик градоначелника, одлучио да изнајмљује аутомобиле за своје потребе.

"То је пракса и у већини земаља Европске уније, јер више не желимо да град буде власник аутомобила. То значи да ћемо их мењати на сваких пет година са новим аутомобилима што је пракса у развијеним земљама света. Град Београд ће на овај начин штедети јер неће плаћати трошкове одржавања, резервних делова и оштећења", рекао је.

Прочитајте још - Највише нових аутомобила у Београду


Упитан зашто баш аутомобиле компаније Ауто-Чачак, заменик градоначелника је рекао да градска управа нема право нити моћ да одлучује ко ће се јавити на јавни оглас, који је био отворен за све компаније.

"Оно што је важно истаћи, аутомобиле, које ћемо изнајмљивати и који ће донети уштеде Граду Београду, нису за градске функционере, већ се купују за комуналну полицију, градске инспекције, те за градске секретаријате, јер постоји велики број службеника који раде на терену", рекао је Весић.

Њему лично је, истиче, важна чињеница да паушалне и нетачне оцене о свакој, па и овој теми, долазе од Драгана Ђиласа, који, како каже, не излази из дзипа, а смета му што ће радници у градским секретаријатима, инспекцијама И комуналној милицији имати скромна и пристојна превозна средства којима ће обављати свој посао за грађане Београда.

Додао је да он лично од 2014. године вози свој приватни аутомобил, није, каже, користио ни старе градске аутомобиле, па неће ни нове.

Весић је најавио да ће до краја године бити објављен тендер и за лизинг компјутерске опреме, тако да Град Београд неће бити више ни власник компјутера.

"Све што има везе са компјутерском опремом као што су штампачи, рачунари, ми ћемо изнајмљивати, јер нема разлога да локална самоуправа буде власник тога, а при том ћемо уз смањење трошкова увек имати нову опрему, која неће бити застарела и која ће омогућавати ефикасно решавање проблема наши суграђана", рекао је Весић.

ВЕСИЋ: ИЗГРАДЊА МЕТРОА ИНВЕСТИЦИОНО БУДИ БЕОГРАДСКА НАСЕЉА


Заменик градоначелника Горан Весић изјавио је данас да ће изградња метроа у Београду допринети да читава насеља постану атрактивна за инвестирање, као Миријево, на пример, али и макишко поље, одакле ће кренути прва линија подземне железнице дуга 21,3 км.

Весић је гостујући на Хепи телевизији рекао да ће тада сав саобраћај који долази у Београд - Железник, Баново брдо, Обреновац, Лазаревац, Барајево, Ибарска магистрала долазити до макишког поља и прелазити на метро и тај потез више неће бити толико оптерећен.

"Прва линија ће ићи Железник - Баново брдо - шећерана - Радничка - Булевар војводе Мишића - Мостар- Савска - Савски трг и ту ће се укршатити две линије метроа. Друга линија ће ићи Немањином на горе, док прва наставља према тргу Републике - Лука Београд - Ада Хуја - Карабурма - Миријево. Трећа линија коју пројектујемо, која не обухвата договор са Кинезима. Кинеска компанија 'Power China' је већ десетак дана у Београду и интензивно радимо на преговорима", казао је Весић.

Изградња метроа ће, подсетио је, почети наредне године, а истовремено ће бити ширена и мрежа БГ воза.

То, према његовим речима, значи да ће линија која сада иде до Батајнице код Земуна скретати ка Сурчину.

Прочитајте још - ВЕСИЋ О ГРАДЊИ МЕТРОА: Трећа линија спаја Вождовац и Нови Београд

Линија ће обухватити центар Сурчина, национални стадион који ће бити изграђен, као и Аеродром "Никола Тесла. казао је Весић.

Престоница је већ добила 57 нових аутобуса, а Весић најављује да ће до средине следеће године на београдским улицама бити 374 нова аутобуса.

"Са укупно 244 нова аутобуса, ово је највећа појединачна набавка у историји ГСП", рекао је Весић.

До краја године, казао је, биће наручено још 50 зглобних аутобуса од компаније "Икарбус", а за наредну годину планирана је куповина још 50 зглобних и 30 електричних аутобуса.

Као проблем, Весић је истакао то што велики број грађана не плаћа карте.

"Град троши годишње око 200 милиона евра за превоз, од чега је свега 50 милиона од наплате карата, а чак 150 директно дајемо из буџета. Нигде у свету градски превоз није профитабилан, али се нигде ни не дотира три четвртине укупног износа", каза је заменик градоначелника.

У Београду живи око 730.000 запослених, а маркице купује свега 117.000 људи, истиче Весић.

Према проценама градских служби, око половине запослених користи јавни превоз, дакле око 360.000.

Према тој процени, скоро 240.000 људи не купује карте и то је неодрживо, истиче Весић.

"Када би још 100.000 људи куповало маркице, сваке године би могло да се купи нових 100 аутобуса", навео је Весић.

Весић је најавио да ће од 5. јула бити успостављен редован трамвајски саобраћај преко моста на Ади.