Британски иноватор Ричард Браунинг летео је данас изнад Аде Циганлије у млазном оделу попут Ајронмена, а у његовом перформансу и револуционарном изуму уживали су Београђани.

Лет младог иноватора био је приређен као увод за скуп "Ворлд Мајндс" (World.Minds) који се одржава сутра у Народном позоришту, а на којој ће и Браунинг бити један од говорника и представити своју најнапреднију технологију из области аеронаутике.

Браунинг је са још једним колегом полетео изнад "београдског мора" у посебном оделу које је сам направио и које пркоси силама гравитације, али и испуњава један од највећих човекових снова - да може да лети.

Док је његов колега након само неколико секунди проведених у ваздуху изгубио равнотежу и упао у воду, Браунинг је успешно прелетео на други крај Аде где су га дочекали медији и деца која су желела да се сликају са Ајронменом.

Браунинг је објаснио да је његов колега упао у воду јер се превише оштро окренуо и изгубио висину, након чега се отворио прслук за спасавање како не би потонуо због превише тешке опреме.

Прочитајте још: Скуп светских научника први пут у Србији

Испричао је медијима да је то нормално, те да је и он неколико пута уместо на тлу завршио у води.

Говорећи о изуму млазног одела, Браунинг је испричао да је све почело као идеја коју није могуће остварити, а данас, две године од идеје са папира, он своју визију представља у 26. земљи.

"Узбуђени смо да вам у Београду представимо револуционарну технологију. Ово је први пут да се београдска публика сусреће са Јет Суит технологијом за коју сматрамо да ће постати будућност транспорта људи", рекао је Браунинг.

Према његовим речима, млазна одела су за сада поприлично бучна и још увек нису идеално превозно средство за одлазак у шопинг или да одведете дете у школу, али би, каже, могла бити "одскочна даска" за један такав изум.

"И први моторни аутомобили, када су направљени, били су прилично бучни и у поређењу са коњем, нису били баш идеални", рекао је Браунинг кроз шалу.

Упитан шта ради да побољша млазно одело, рекао је да су крила један од начина јер крила на горњем делу тела воде много даље и брже и са мање енергије.

"Такође, градимо и електричну верзију, којом је тешко постићи исте перформансе, али је израђујемо", навео је Браунинг.

Човек у том млазном оделу може у ваздуху остати четири минута, каже Браунинг, и додаје да се користи гориво за авионе и дизел гориво.

Истиче да су за сада његове мане то што је бучан, троши доста горива и сужена је могућност кретања у ваздуху.

Прочитајте још: Српски научници први пут на конференцији World Minds у Цириху

Наиме, Србија је прва земља на свету, поред Швајцарске, у којој ће се одржати World.Minds симпозијум који окупља највеће мислиоце света.


World.Minds заједницу чини више од 1.000 високорангираних појединаца, међу којима су нобеловци, државници, научници, професори универзитета, амбасадори, писци, људи који су дали значајан допринос науци, уметности и бизнису.

Београд ће на овај начин постати светски центар за размену престижних иновативних решења у области роботике, астрофизике, медицине, молекуларне биологије, психологије, маркетинга, уметности, спорта.

Креирање нових знања и приступ најновијим открићима из читавог света јесте основ модерне економије, научног, друштвеног и културног напретка и јачања конкурентности једне државе и због тога је Влада Србије покренула партнерство с том престижном швајцарском организацијом.

То би требало да помогне да у Србији дођу најумнији људи данашњице, чиме би и домаћи стручњаци добили прилику да размене искуства и представе своја достигнућа.