КОНАЧНО архитектонско решење Савског трга усвојено је у понедељак, 20. маја. Дефинитивно је одређена позиција будуће метро станице, као и позиција трамвајских шина које ће по новом решењу ићи по ободу трга. Уједно, предвиђено је и да споменик Стефану Немањи буде померен мало удесно, а не да заузима централну позицију на тргу.

Победничко решење будућег изгледа трга, које је радио шпански студио "Fenwick Iribarren Architects", недавно је дорадила односно урбанистички развила београдска фирма CeSTRA. Победничко решење требало је да се прилагоди реалној ситуацији, што је на крају довело до битних измена.

Прочитајте још - Савски трг по идеји шпанског ауторског тима

- Главне промене односе се на саобраћајно решење, јер је сада тачно дефинисан положај будуће станице метроа, где ће се укрштати 1. и 2. линија лаке железнице - каже за "Новости" главни градски урбаниста Марко Стојчић. - Станица ће се налазити са десне стране Немањине улицем гледано низбрдо. Та тачка је географски центар Београда. Према студији коју је радила француска фирма на плану развоја метроа, управо то место изабрано је као најбоље за укрштање линија.

Друга битна промена односи се на постављање трамвајских шина. Првобитним решењем било је предвиђено да шине иду по сред трга, што су многи стручњаци видели као небезбедну опцију по пешаке.

- Новим решењем, сви видови саобраћаја измештени су са платоа. Одлучено је да шине, из правца Савске, иду по ободу трга. Иако ће бити у истој равни са платоом, пешаци на овај начин неће бити угрожени. Сада ће ту бити једна велика површина, која ће у будућности уз Трг републике бити главни градски трг. То ће бити простор за окупљање и организацију догађаја - истакао је Стојчић.

Редефинисана је и позиција споменика Стефану Немањи. Према идејном решењу, споменик је требало да буде постављен на ивицу степеништа приступног платоа.

Прочитајте још - Савски трг - нови главни трг српске престонице?

- Сада ће се споменик налазити на самом платоу, испред десног крила објекта. Пошто је велики и највидљивији у целом простору, његово померање удесно неће реметити изглед платоа. Уједно, њиме неће бити заклоњен улаз у зграду Старе железничке станице, односно визура целог овог објекта из правца Немањине улице - објашњава градски урбаниста.

ДРВОРЕД

ПРЕМА коначном решењу, трг ће бити и оаза зеленила. Дуж целог обода биће посађена стабла у три реда, а у централном делу биће алеје са травом и цвећем.

Иза станичне зграде, будућег објекта Историјског музеја Србије, биће саграђена подземна гаража у две етаже, која ће имати око 220 паркинг места. Она ће највише користити посетиоцима трга, музеја, али и болнице "Свети Сава".