Одборници Скупштине града Београда усвојили су у четвртак измене и допуне одлуке о снадбевању топлотном енергијом у Београду која ће омогућити да се у случају температура нижих од 12 степени и после 3. маја укључи грејање.

Раније данас, заменик градоначелника Београда Горан Весић је новинарима у холу Скупштине града рекао да је досадашња одлука стара више од 20 година и да је застарела јер се клима мења.

“Имали смо и у септембру и сада у мају неколико дана када је било испод 12 степени, а грејна сезона је завршена и топлане нису имале могућност да пусте грејање. Сада ћемо изменама омогућити да уколико су три дана температуре испод 12 степени, у време када нема ремонта - у јулу и августу, пусте грејање”, навео је Весић.

УСВОЈЕНО ВИШЕ ПЛАНОВА МЕЂУ КОЈИМА И ПЛАН О ТУНЕЛУ У БЕОГРАДУ


Одборници Скупштине града Београда усвојили су данас неколико предлога урбанистичких планова, међу су и план за "Парк пријатељства" на Ушћу којим ће се регулисати сви садржаји који ће се налазити у том парку, план за тунел који ће повезивати савску и дунавску падину, као и план који се односи на изградњу постројења за прераду отпадних вода у Великом селу.

Градски урбаниста Марко Стојчић рекао је да ће план детаљне регулације за "Парк пријатељства" на Ушћу дефинисати коначни развој тог парка.

"Он је једна од најважнијих зелених површина града Београда и уз гондолу која треба да буде изграђена, добиће сасвим нови смисао. Будући капацитет гондоле дозволиће да се побољш саобраћајна веза између овог дела града и Калемегдана, што ће утицати и на смањење броја аутомобила и побољшање еколошке ситуације у граду”, рекао је Стојчић.

Фото: Танјуг

Додао је да ће парк бити и додатно озелењен и обогаћен квалитетним рекреативним садржајем.

Прочитајте још - Весић: За паркирање на шинама пет пута виша казна него сада


Говорећи о тунелској вези између савске и дунавске падине која обухвата делове општина Стари град, Савски венац и Палилула, Стојчић је рекао да је у изради тог плана учествовало више од 200 стручњака.

"Сигруни смо да ћемо подземном везом у дужини од два километра смањити трошкове реконструкције улица, уштедети гориво, а у централној зони омогучити да се смањи загађење и да се еколошки опорави", рекао је Стојчић.

Он се осврнуо и на план детаљне регулације за израду постројења за пречишћавање отпадних вода “Велико Село” који, како је истакао, представља једну од обавеза на путу ка Европској унији.

ВЕСИЋ: СЕТ ОДЛУКА ЗА ЗАШТИТУ КУЛТУРНО-ИСТОРИЈСКИХ ЦЕЛИНА

По оцени заменик градоначелника Београда Горана Весића сет одлука о комуналној инспекцији, постављању тезги и других покретних привремених објеката на територији Града, постављању башти... на територији Града и о промени оснивачког акта ЈП "Београдска тврђава" је први корак ка заштити културно-историјских целина које постоје у главном граду Србије.

Весић је подсетио да у овом тренутку постоји седам културно-историјских целина у Београду, Доситејев лицеј, Кнез Михаилове улице, Топчидер, Косанчићев венац, Скадарлија, као и старо језгро Земуна и Грочанска чаршија и да се сетом одлука које су данас донете чини први корак ка њиховој заштити.

" Сви бисмо желели да оне буду заштићене, боље очуване, да се ту не постављају баште, монтажни објекти онако како коме падне на памет, да буде урађено у складу са нашим пројектом који прописује како баште могу да буду постављене, да се фасаде уреде, да се не стављају рекламе како коме пада на памет ...", казао је Весић обраћајући се одборницима на седници у Скупштини Града.

Истакао је да управо зато пет културно-историјских целина Доситејев лицеј, подручје Кнез Михаилове улице, Топчидер, Косанчићев венац, Скадарлија, као и у будућности Светосавски плато који ужива у овом тренутку статус претходне заштите и у процесу је за проглашење културно-историјског споменика, доношењем сетом одлука биће стављене под надлежност "Београдске тврђаве".

"Тако ће то предузеће, које се бави заштитом тврђаве, моћи да води рачуна о томе како да очувамо ове наше културно-историјске целине", рекао је Весић.

На овај начин ћемо их заштити, а суштина је да се тих пет културно-историјских целина и шеста у будућности, каже Весић, ставе под надлежност Београдске тврђаве, која ће водити рачуна о томе какве баште могу да се постављају, какви сунцобрани, где смеју да се поставе баште, где треба да се ураде фасаде, какве рекламе могу да буду.

На тај начин ће оне бити очуване, уређене и то онако како заслужују, не само због туриста који долазе у град, већ и због нас Београђана који имамо обавезу да чувамо оно што су наше културно-историјске целине. Немамо их пуно, али хајде да оно што имамо сачувамо", каже Весић.

ВЕСИЋ: ЂИЛАС ИЗНЕО НИЗ ЛАЖИ У ВЕЗИ СА “МЕРЦЕДЕСОМ”


Лажи које је данас Драган Ђилас изнео у вези са “Мерцедесом” и њиховим пословањем у Србији само су наставак његове политике којом он упорно тера стране инвеститоре из Србије, изјавио је данас члан Председништва СНС Горан Весић.

Он је тако реаговао на изјаву председника Странке слободе и правде Драгана Ђиласа који је рекао да набавка аутобуса за ГСП “Београд” из Кине и Турске говори да је “Мерцедес” отишао из Србије.

“Чињеница да је Град Београд купио управо соло аутобусе, а да они нису Мерцедесови из Икарбуса дефинитивно значи да је Мерцедес напустио ову државу”, изјавио је Ђилас.

Весић је рекао да је Ђилас изнео низ лажи у вези са Мерцедесом и да је чак рекао и да се нада да Фолксваген неће доћи у Србију.

Од када је Александар Вучић био премијер, па председник у Србији је отворено око 200 нових фабрика од чега је он лично отворио око стотину, рекао је Весић за Тањуг и додао да у тим фабрикама ради око 200.000 људи.

Весић је рекао да Ђилас стално покушава да уплаши инвеститоре и да је чак претио инвеститору из кинеске компаније “Зи Ђин” која је изабрана за стратешког партнера за РТБ Бор.

Прочитајте још - Весић: Ђилас лицемер, 200 милиона динара за Фајнал фор

“Стално покушава да отера стране компаније јер очигледно је његова политика што горе то боље, што горе за грађане Србије то боље за њега. Притом, он не нуди посао радницима који ће да остану без посла у тим фабрикама које ће он да затвори већ мисли да они треба да буду без посла како би њему било добро и то нешто што је страшно”, рекао је Весић.

Горан Весић, Фото: Танјуг

Он је рекао да је Ђилас док је био на власти упропастио "Икарбус".

“Ми смо, за разлику од њега, успели да пронађемо стратешког партнера за Икарбус, а то је кинеска компанија ''Јин Лонг'' која ће у Икарбусу не само наставити производњу аутобуса које је до сада Икарбус производио, а то су дизел аутобуси, већ ће почети да производи и електричне аутобусе и направиће фабрику за електричне батерије која ће повећати извоз Србије јер ће се извозити широм Европе”, појаснио је Весић.

Како је додао, садашња власт је пронашла стратешког партнера који ће у “Икарбусу” обезбедити нова радна места.

“Његова прича да је купио 157 аутобуса од Икарбуса, а ми само 90 могу да га обавестим да смо до сада купили 90, али смо уговорили куповину још 100 обичних аутобуса и 30 електричних аутобуса”, рекао је Весић.

Додао је да ће Град наставити да купује електричне аутобусе управо из “Икарбуса” јер је план да се, осим поменутих 30, у наредних неколико година набави још додатних 50 електричних аутобуса.

“Мислим да је много боље да Икарбус производи аутобусе који могу да се извозе јер је то права политика. То показује разлику између наше и његове полиитке. У његовом поимању економије, Икарбус треба да тавори, да производи ту и тамо понеки аутобус за Београд, а у нашем разумевању економије Икарбус треба да буде европска компанија која ће производити и за Београд и извозити аутобусе”, рекао је Весић.

Навео је да је смешно да Ђилас напада одлуку Града да купи 244 аутобуса од турске компаније “БМЦ” и кинеске компаније “Хигер” јер ће, укључујући и аутобусе који ће бити набављени од “Икарбуса”, у Београду до септембра следеће године бити 374 нових аутобуса.

“Када је Ђилас куповао соларисове аутобусе, задуживао је Град Београд по каматној стопи од 4,87 одсто узевши од ЕБРД-а кредит од 65 милиона евра , а ми смо сада, када смо за набавку аутобуса узели кредит од 35 милиона евра задужили се по каматној стопи од 1,59. Разлика између нашег и његовог задужења је више од три одсто, тачније 3,2 одсто”, закључио је Весић.