РЕКОНСТРУКЦИЈА улица Цара Душана, Џорџа Вашингтона, 27. марта и Краљице Марије требало би да почне 6. маја, на Ђурђевдан, а према најавама, радови би требало да трају до краја новембра. Потез од Тадеуша Кошћушка до Рузвелтове радиће се у три фазе, а на постојеће решење грађани су изнели многобројне замерке. Питају се како ће тих месеци функционисати саобраћај, док закупци локала брину да ли ће радови умањити зараду.

Презентација већ урађеног пројекта одржана је у уторак у Општини Палилула. Једна од кључних замерки била је зашто се ове улице раде сада када су због радова на Тргу републике саобраћајне гужве у граду. Објашњено је да су трамвајске шине у јако лошем стању, а у неком тренутку могли бисмо да останемо без трамваја, ако се улице не обнове.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Обнова четири улице од Ђурђевдана

- У првој фази радиће се Улица Џорџа Вашингтона, а у другој 27. марта, и део Цара Душана - појаснио је секретар за инвестиције Града Лука Петровић. - У трећој фази путари ће реконстрисати Краљице Марије и други део Цара Душана. Када се обнова заврши и стави завршни слој асфалта, ове улице ће сукцесивно бити пуштане за саобраћај. Ипак, трамваји овуда неће пролазити све док се реконструкција не заврши у потпуности. Три највеће и најпрометније раскрснице на овој траси биће затваране на седам дана, како би саобраћај могао да функционише.

Мењаће се електро- исталације, водоводне цеви, као и кишна канализација, али не и фекална за коју пројектанти тврде да је у добром стању. То је била још једна замерка Београђана, јер тврде да сваког дана имају проблема са запушеним цевима.

- По завршетку реконструкције, све улице имаће три саобраћајне траке и две за мешовити саобраћај, којима ће ићи трамваји и аутобуси. Због посебне подлоге која ће се овде поставити, смањиће се бука трамваја. Са обе стране улице биће паркинг, а ширина тротоара у најужим деловима биће два метра. Дуж улица биће постављена лед расвета, а пешачки прелази биће семафоризовани - кажу из Секретаријата за инвестиције.

Ипак, грађанима који су присуствовали презентацији, ово решење се није свидело. Тврде да је требало да шине иду средином улице, због безбедности грађана, као и због бржег кретања трамваја. Овим решењем, кажу, аутомобили који се испаркиравају ће поново успоравати шинска возила. Смета им и што ће увођене треће траке повећати обим саобраћаја, а тако и загађење у овој улици. Зато им је тешко пала сеча платана, што је била прва ствар коју су замерили представницима Секретаријата за инвестиције.

- Од идеје да шине иду средином улице се одустало, јер би тако морала да се праве стајалишта посред улице. То би онда условило померања коловоза и сечу дрвећа - појаснили су пројектанти.

Недоумицу су имали и власници и закупци локала дуж будућег градилишта. Онима који изнајмљују локале у власништву града, речено је да постоји могућност да им се кирија за те месеце умањи, као што је урађено приликом реконструкције Балканске. Уједно, свим предузетницима биће на располагању особа која ће сваког дана решавати све њихове проблеме које буду имали током обнове.


КРЕДИТ ЕБРД

ЗА обнову ових улица биће задужени француска компанија "Колас реил" и домаћа "Енергопројект нискоградња". Пројекат реконструкције је вредан 18,2 милиона евра, а финансира се кредитом ЕБРД.

За надзор над радовима биће задужен Институт за путеве Београда и фирма ЖИС. Иначе, за радове на овим саобраћајницама прекјуче је добијена грађевинска дозвола.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Гужве због радова: Уводе и додатну сигнализацију?

ЖЕЛЕ И БИЦИКЛИСТИЧКУ СТАЗУ

ЖИТЕЉИМА овог дела града смета и то што бициклистичка стаза није предвиђена, али ни веће озелењавање улица, због великог загађења. Тврде да је град прво требало да изгради паркиралишта или подземне гараже, а онда да укине паркинг дуж ових саобраћајница.