ДА ће тролејбуски саобраћај бити преусмерен са Студентског трга преко Француске на нови терминус у Дунавској, план је који градске власти одавно намеравају да спроведу. Међутим, према изјавама заменика градоначелника Горана Весића о томе где ће мрежа проћи, чини се да је градска управа одустала од тога да тролејбуси пролазе овом трасом. Забуну уноси и то што новим тендером градски оци планирају пројектовање и изградњу привремене тролејбуске окретнице код Палате "Албанија".

Разлог за изградњу окретнице баш на овом месту је затварање Трга републике за саобраћај током реконструкције, што би требало да се догоди већ у априлу, кад почиње друга фаза радова.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Возимо се са чак 139 окретница


Заменик градоначелника Горан Весић изјавио је да је Дирекција за градско грађевинско земљиште расписала тендер за изградњу тролејбуске контактне мреже за Дунавску вредан 348,5 милиона динара. Међутим, уместо Француском, како је раније било планирано, сада је одлучено да мрежа иде трасом Цвијићева - Венизелосова - Гундулићев венац - Жоржа Клемансоа - Дунавска.

- Последњи посао у оквиру јавне набавке тиче се изградње контактне мреже за привремену тролејбуску окретницу код Палате "Албанија" због затварања Трга републике за саобраћај током реконструкције. Израда техничке документације за сва четири посла треба да буде завршена у року од пет месеци од почетка пројектовања, док је планирано да радови трају два месеца од прибављања одговарајућих одобрења за извођење и увођења извођача у посао - поручио је заменик градоначелника.

Првобитно је планирана изградња терминуса у Дунавској на површини од 19.600 метара квадратних уз Дунавску улицу, прекопута комплекса ГСП Београд. Затим је требало да уследи изградња мреже, а онда и измештање окретнице са Студентског трга и претварање центра у пешачку зону. Сада је све другачије.

Плац на коме ће бити крајње стајалиште трола

Друга фаза радова на Тргу подразумева да ће сав саобраћај одавде бити измештен. Зато није јасно зашто су челници тек сад одлучили да распишу тендер за градњу привремене окретнице код "Албаније". Ако пројектовање траје пет месеци и радови још два, да ли ће бити продужен рок и за реконструкцију центра града?


ПРИЛАЗ КРОЗ ФРАНЦУСКУ

ТЕРМИНУС Дунавска требало је да буде изграђен уз постојећу Дунавску улицу, а прилаз тролејбусима да се обезбеди кроз реконструисану Француску улицу. У плану је било да окретница има два дела - десни према Француској и леви ка Улици Тадеуша Кошћушка. Пројектом је предвиђено да се на овом терминалу обједини 12 линија јавног превоза.

ИНВЕСТИЦИЈА

ДРУГИМ тендером, који је такође расписан, предвиђени су пројектовање и изградња контактне мреже у Немањиној улици, на Гундулићевом венцу и на Теразијама, уз процењену вредност од 108,3 милиона динара.