ЗАМАЗАНА, прљава и исфлекана седишта у трамвајима "шпанцима" разлози су зашто већина Београђана одлучује да стоји током вожње овом врстом јавног превоза. И док су на неким возилима седишта замењена, у многима су столице и даље умазане свим и свачим. Зато се путници, док њима крстаре београдским улицама, оправдано питају када се возила перу и колико често.

Да се "шпанци" не одржавају како треба, јасно је свакоме ко у њих уђе. Ништа боља ситуација није ни са аутобусима и тролејбусима. Прљави прозори и подови возила, дебели слој прашине на седиштима...


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Повређено седморо у пет саобраћајних незгода

- По повратку из саобраћаја, возила долазе на линије прања - кажу из ГСП за "Новости". - Прво се из возила избацују крупни отпаци, попут кесица од прехрамбених производа и остаци хране. Након тога, возила пролазе кроз линију аутоматског прања спољашњости, а ручно се бришу недовољно очишћене површине и ветробранска стакла. Средством за прање третирају се под возила и бочне површине, затим се бришу прозори, запрљана седишта, рукохвати и плафон возила. Посебно се третирају делови код врата, који су због блата и прашине најпрљавији.

У градском превознику напомињу да се после сервисирања и најмање једном у два месеца, сва возила генерално оперу независно од степена запрљаности.

- Сва возила ЈКП ГСП "Београд" се свакодневно чисте и увек чиста излазе у саобраћај. Приликом експлоатације долази до прљања посебно у зимском периоду услед падавина, блата, мокрих коловоза - тврде надлежни у ГСП.

Трамбај "Шпанац", фото К.Михајловић

Упркос наводима, нечистоћа је евидентна, поготово у трамвајима "шпанцима". Путницима и гостима престонице сметају замазана седишта. Никоме није јасно зашто их није могуће очистити.

Прљава седишта, фото К.Михајловић

Подсећамо, само три године од када су трамваји марке КАФ 2011. године почели да крстаре градом, несавесни суграђани већ су били уништили нова седишта у њима. Како су "Новости" већ писале, замена седишта почела је 2017, а посао се обављао сукцесивно. "Новостима" је јуна 2018. године речено да је остало још да се замене столице у осам "шпанаца". Од 30 трамваја, седишта су замењена на 22, а за то је издвојено чак 110.000 евра. Да ли ће и када бити замењена места за седење и у осталим, из ГСП нисмо добили одговор.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Музеј града ускоро на једном месту

ФИНАНСИРАЊЕ

БИВШИ директор ГСП Жељко Милковић, одговарајући на питања нашег листа пре осам месеци, казао је да је предузеће ангажовало неколико фирми како би опрале седишта у трамвајима, али безуспешно.

фото К.Михајловић

- Жалбе путника су само стизале. Зато смо одлучили да их заменимо, пошто није било могуће да се само уклони платно са њих. Једно трамвајско седиште кошта око 60 евра, а у сваком овом возилу има их 77. Зато смо дали 110.000 евра. Процес замене траје толико дуго јер је потребно план набавке ускладити са финансијским могућностима.

фото К.Михајловић