ОСТАЦИ локомотива "Пула" и "Пресек", које су крадљивци секундарних сировина исекли на комаде и однели у деловима из депоа Железничког музеја пре два месеца, сада су на сигурном. Све четири компаније железничког сектора после открића крађе и скандала који је тим поводом настао, ујединиле су се и изместиле преостале делове из депоа, односно старе ложионице испод моста Газела, у гаражу "Плавог воза" и у двориште Железничког интегралног транспорта, у Макишу. Непроцењиво благо, односно оно што је од њега преостало, сада је под целодневним видео-надзором.

Измештање парњача обавио је Железнички интегрални транспорт, који је обезбедио комплетну механизацију и пратећу опрему. Осим локомотива, измештен је један део стругова и бушилица. За њих је тренутно оформљена стручна комисија која тренутно процењује насталу штету и треба да предложи даље мере заштите.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Весић: Једино одговорне Железнице за крађу у Музеју

- Пребацивање локомотива био је веома сложен и компликован процес који је изискивао системски приступ и сарадњу свих институција под чијом су надлежношћу експонати - кажу из "Железница Србије" а. д. - Експонати су све време били под будним оком кустоса Железничког музеја и кустоса и конзерватора Музеја науке и технике. Све је обављено под строго контролисаним условима, уз поштовање музеолошке праксе и у складу са Законом о културним добрима.

Измештање парњача обавио је Железнички интегрални транспорт


У наредном периоду, како кажу у овом предузећу под чијом надлежношћу је и Железнички музеј, предстоји конзервација локомотива. Будући да је реч о веома значајним експонатима техничке културне баштине, "Железнице Србије" траже специјализована предузећа која су сертификована за обављање конзерваторских радова.

Депо у ком су драгоцености чуване


Крађа локомотиве старе 154 године, једне од оних какве су се користиле при градњи Суецког канала, јединствене у свету,обелодањена је крајем августа.

ПЉАЧКА ТРАЈАЛА ДАНИМА

ЗГРАДА у којој су се експонати налазили заправо је стара ложионица која је била под заштитом Републичког завода за заштиту споменика. За сигурност артефаката био је одговоран Музеј железнице, односно предузеће "Железнице Србије" а. д. Због неспоразума око надлежности и повлачења стражара са локације, локомотиве су биле препуштене на милост и немилост крадљивцима. Због годишњих одмора и кашњења договора око премештања екпоната између четири железничка предузећа, лопови су данима секли благо непроцењиве вредности.