СЛАВИЈА је реконструисана прошле године и пракса показује да су у овом послу "добили" возачи, а "изгубили" пешаци. "Зебре" су померене 50 метара од кружног тока да би се аутомобилима ослободило место за кретање. То решење озбиљно продужава путању пешака, коју они покушавају да скрате - претрчавајући улице на необележеним местима. Не помажу ни санкције саобраћајне полиције.

Како се репортер "Новости" уверио, на углу Славије и Макензијеве влада саобраћајна анархија. Грађани у великом броју претрчавају улицу, саобраћајац трчи за њима. Али пошто их је много, не може све да их заустави. Па као голман појединачно "хвата" најспорије.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Делфини међу украсима

Преко Славије дневно прође око 80.000 људи, а пун пешачки круг је око 920 метара. Недисциплина грађана могла би да се спречи жичаним оградама и жардињерама. Али тиме би се нарушио изглед тек сређеног трга.

Према речима професора др Михаила Малетина, саобраћајно решење Славије није побољшало проток пешака.

- Нису испоштовани основни прописи, а то је да се спречи губитак времена за све учеснике у саобраћају, а зна се да приоритет морају да имају пешаци, бициклисти, јавни превоз, а аутомобилима шта остане - објашњава професор Малетин.

Мајка са дететом претрчава улицу

Према стандардима, сваки минут пешака вреди као минут и по аутомобила.

- Осим продужене трасе пешака, приликом реконструкције постављени су и семафори. А кружни ток губи функцију слободног протока кад се на њега стави семафор - истиче наш саговорник и наводи да би једино решење било да се испод овог саобраћајног чвора налази метро станица.

Архитекта Будимир Новаковић био је у Комисији за планове Скупштине града када се одлучивало о реконструкцији Славије.

- Мој предлог је био да се направи нивелета у облику ђеврека изнад Славије. Пасарела би била од металне конструкције. Идеју сам добио када сам видео решење једне саобраћајнице у Јужној Кореји. Она је панорамски атрактивна за пешаке. Имала би и додатне садржаје. Тада сам урадио анализу колико би нас то коштало, од покретних степеница до лифтова за инвалиде - објашњава Новаковић.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Угашен пожар код зграде МУП-а: Више особа повређено (ВИДЕО)

Међутим, градски оци су се одлучили за најјефтиније решење, да се пешачки прелази помере 50 метара у дубину улица. Тако се стварају џепови који ослобађају кружни ток за несметано кретање аутомобила, али на тај начин се путања пешака дупло продужила.

Пасарела изнад Славије по идеји Будимира Новаковића

ПОДЗЕМНИ ПРОЛАЗИ

ПРЕ реконструкције спомињала се изградња подземних пролаза. Међутим, из више разлога се од њих одустало.

- Испод кружног тока се налазе два подземна потока, а вода се колектором усмерава ка Сави. Да би се изградили подземни пролази, морале би подземне инсталације да се преместе, а то би се радило најмање две године. Подземни пролаз од Митићеве рупе до "Мекдоналдса" био би дугачак 147 метара, а на појединим местима, због инсталација, цеви и конфигурације терена, не би могао да буде виши од два метра и 20 центиметара - објашњава Будимир Новаковић.