МЕЂУНАРОДНИ возови за Бар, од 1. јула полазе са дворске станице Топчидер. У два објекта изграђена 1884. године, која се деценијама нису користила, ЈП "Србија воз" уложило је око два милиона динара, а упркос новитетима, станици недостаје још много тога.

Пошто станица Београд центар, где је по затварању Главне железничке станице пребачен сав железнички саобраћај, нема простор за прилаз ауто-возу, одлучено је да почетна станица возова који путују за Бар буде Топчидер.

- У делу где је првобитно била станица Топчидер направљени су благајна, нова чекаоница, замењени су прозори и врата, направљен нови тоалет - кажу из ЈП "Србија воз" и напомињу да су све урадили сопственим средствима и са својим људством. - У другом објекту, који је некада био Дворска чекаоница, сређују се службене просторије. Урадили смо нову прилазну рампу за особе са отежаним кретањем, хоризонталну и вертикалну сигнализацију, поставили путоказе на српском и енглеском језику.

Прочитајте још - Затвара се Главна железничка станица у Београду

Сада путници лако могу да се снађу јер је билетарница јасно обележена, као и пропратни садржаји. Лако могу да уоче таблу која их упућује на излаз са станице и на стајалиште јавног превоза. Свуда су постављене и клупе... У договору са власницима, продужено је и време рада оближње продавнице до 21.30, као и кафанице "Топчидер".

У договору са Градом, направљено је стајалиште градског превоза где сада стају линије 3, 3Л и 38А, а направљен је и паркинг простор за такси и возила суграђана.

- Први пут сам овде и лепо су уредили прилаз станици - каже Станко Стаменковић, који ће се пут Јадрана отиснути 26. јула.

Фото: П. Милошевић

Међутим, по кишном времену или зими, мала чекаоница не може да прими све који путују за Бар, као ни оближњи угоститељски објекат. У станици постоји само по један тоалет за мушкарце и жене.

Ако на време уоче прилазну рампу за особе са инвалидитетом, вучење кофера и торби путницима биће олакшано све док не дођу на плато станице. Ако желе да се сместе у чекаоницу, чека их нераван терен до тамо, неколико степеница, као и узан пролаз између живе ограде и колосека. У близини станице нема ниједне мењачнице, пекаре, или киоска.

Прочитајте још - Из Топчидера возом на море

- Највише ми је засметало то што ради само један шалтер - прича једна суграђанка. - Дошла сам да се распитам за цену карте, а морала сам да чекам 20 минута јер је господин пре мене куповао карту и давао све податке службеници због утовара аутомобила. Било би лепо да су негде истакли ценовнике. Уједно, паркинг код станице је баш мали.

Фото: П. Милошевић

ЦЕНЕ КАРАТА

ВОЗНА карта у једном смеру до Бара кошта 21 евро, а резервација седишта је обавезна. У кушет-колима она износи шест евра, 15 евра за турист-кабину, а 20 евра за дубл-кабину.

Фото: П. Милошевић

Превоз праћених аутомобила у једном смеру кошта 30 евра.

СТАНИЦА ЗЕМУН ЧЕКА АУТОМОБИЛЕ

ДА подсетимо, станица "Прокоп" никада није била пројектована за поласке ауто-возова, већ је пројектом развоја београдског железничког чвора предвиђено да се утовар и истовар аутомобила обављају у Техничко-путничкој станици Земун.

Почетак њене изградње предвиђен је крајем ове године, а завршетак 2020. Станица Топчидер је прелазно решење.