ПРЕМА нацрту Генералног урбанистичког плана (ГУП), због растерећења саобраћаја, за четири године требало би да почне изградња саобраћајног тунела испод Аде Циганлије! Према речима главног градског архитекте Милутина Фолића, пројекат би требало да се уради до 2022. године. У истом року планиран је завршетак уређења приступних саобраћајница средњег магистралног прстена.

- Магистрала Т6 протезала би се од Северне тангенте, односно Пупиновог моста, преко Земуна и Новог Београда, до Чукарице - објашњава Фолић. - Код трамвајске окретнице у Улици др Ивана Рибара био би улаз у подземни тунел, који би излазио код петље у Трговачкој улици у насељу Чукаричка падина.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Барајево: Воз усмртио мушкарца на пружном прелазу

Саобраћајница би се надовезала на Улицу маршала Толбухина, код надвожњака којим се "прескаче" Савска магистрала, где је планирана и нова саобраћајна петља.

Према Фолићевим речима, да би овај пројекат имао ефекта, у наредним годинама морају да се заврше најављени стратешки пројекти - два моста и два тунела у граду.

- Конкретно, мора да се заврши нови Савски мост, тунел који ће повезати Економски факултет и Булевар деспота Стефана. Почеће да се зида капитални пројекат, саобраћајница која ће спојити обале Дунава код Аде хује. А да би се завршио Унутрашњи магистрални прстен (УМП), мораће и да се пробије тунел испод Топчидерског брда, како би се повезао Мост на Ади са Аутокомандом - објашњава Фолић.

Тунел који би се градио да повеже Нови Београд и Чукарицу био би дугачак око 2,3 километра.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Маратон на Ади

МОСТ БИ НАРУШИО АМБИЈЕНТ

Градски урбаниста објашњава да је подземна саобраћајница испод Савског језера најбоље решење да се повежу Чукарица и Нови Београд.

- Одустали смо од градње моста. Главни разлог је заштита животне средине, очување амбијенталног изгледа Аде Циганлије. А ни разлика у цени не би била велика - објашњава Фолић.