СУКОБИ контролора и грађана који би без карте да се превезу с једног дела града у други, готово су свакодневни. Ипак, нису само шверцери ти који крше правила. Неретко, и контролори поступају недозвољено и понашају се ван овлашћења. У прилог томе говори и чињеница да је заштитнику грађана Зорану Пашалићу од почетка године стигло 28 притужби грађана на рад контролора.

Противзаконито и неуставно захтевање личне карте шверцерима, само је један од прекршаја кондуктера на који указује омбудсман.

- Ако путник нема карту, контролор треба да му понуди да купи посебну карту, ако он то не жели, онда му тражи да каже име, презиме, јединствени матични број и адресу - напоменуо је Пашалић за РТС. - Ако посумња да га путник лаже за идентитет, онда мора тражити асистенцију комуналне полиције или полиције.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Ски-стаза на Ади од 2019.

Такође, контролори веома често шверцерима прећуте чињеницу да имају право да купе посебну карту, која кошта 2.000 динара. На тај начин се избегава писање казне и путник може да настави вожњу градским превозом. Уместо тога, радници "Бус плуса" инсистирају на документима и писању казне од 6.000 динара.


ПРЕТЊЕ И ИЗБАЦИВАЊЕ ИЗ ВОЗИЛА

У ПРИТУЖБАМА заштитнику, грађани су најчешће указивали на то да их контролори, када их ухвате без карте, вређају, избацују из превоза или прете комуналном полицијом. Према речима путника, општи утисак је да су на мети кондуктера најчешће жене и деца, док мушкарце махом заобилазе.