ТОНЕ старих прагова и шина наслагане су пре четири месеца поред зграда у насељу "25 мај" на Дорћолу. Уклоњени су приликом рашчишћавања простора око "Београда на води". "Инфраструктура Железница Србије" сместила их је овде, на локацију која је, према њима, била најближа за одлагање. И док током зиме и пролећа станари са "отпадом" нису имали проблема, осим естетских, топло време донело је бројне недаће. Из "Железница" поручују да материјал није отрован, али да траже другу локацију за одлагање.

Смрад мазива и уља за импрегнацију, којим су прагови натопљени, несносан је када је сунце у зениту. Непријатан мирис шири се целим Доњим градом, а станарима у улици Дунавски кеј 2, 4, 6, па све до броја 20 је најтеже.

- Чим мало огреје, смрад уља постаје неподношљив - прича један од станара Раде Грујић. - Не може да се дише колико тај мирис "штипа" за нос, па прозоре не отварамо. И, према Закону о заштити животне средине, старо уље не сме да се баца, већ је обавезна његова рециклажа, а овде угрожава здравље свих нас.

Шине и прагови, скретнице и колосеци, побацани су у дужини од 500 метара. Пре само четири дана, под прозоре станара Доњег града, донета је нова количина "отпада".

- Плашимо се и да су ти прагови можда радиоактивни. Чула сам да је то нека докторка помињала. А и да нису, не знам ко је био толико паметан да нам их стави тик уз зграду. Ту се таложи ђубре, а "Зеленило" не може да покоси траву сада већу од метра, ни да уништи амброзију која се ту раширила. И змије су почеле да нам излазе одатле, а пре тога их овде никада није било - прича станарка Славица.

фото П.Митић

Иако је после бројних жалби станара "Инфраструктура Железница Србије" обећала да ће до краја априла уклонити отпад, складиштење се наставља.

- Локација Доњи град била је најближа за одлагање, па је железничка грађа овде остављена. Након класификације материјала, део ће бити отпремљен у Нови Сад и Зрењанин, на мање битне пруге као половни материјал. Тренутно тражимо другу локацију, ван насељеног места где бисмо грађу преместили. Напомињемо да шине и прагови нису отровни и да не представљају опасност по здравље житеља - наводе из "Инфраструктуре Железница Србије".

Зашто се на време није размишљало о месту одлагања отпада и где ће и како наћи нови адекватан простор, ако у почетку то нису успели, остаје нејасно. "Новостима" није речено ни када ће тачно прагове и шине однети из Доњег града.


ОПАСНОСТ ЗА ПРОЛАЗНИКЕ

ОНИ који желе да скрате пут и не користе пасарелу ка зградама, сада морају да се пробијају кроз железнички отпад. Наслагани прагови и до три метра у висину, опасност су и по мале Роме који сакупљају секундарне сировине. Уједно, и прошле године проглашена најлепша башта Старог града налази се тик уз ово сметлиште.