Путари раде петљe од јесени
28. 03. 2017. у 23:59
После четири године требало би да никну нова велика градилишта на обилазници код Орловаче И Петловог брда. Избор извођача биће готов до краја августа, а завршетак изградње најкасније 2018.
Петља Петлово брдо је део обилазнице око Београда,фото Ж.Кнежевић
ПРОЈЕКАТ изградње петље Петлово брдо и наставак радова на петљи Орловача, после четири године тапкања у месту, коначно ће се померити с мртве тачке. Ово су карике које недостају обилазници око Београда да би се премостила Ибарска магистрала и поједноставио саобраћај на траси према Бубањ потоку. Како сазнајемо, градилиште ће поново бити отворено на јесен.
У ЈП "Путеви Србије" кажу да је пројекат изградње петље Петлово брдо и завршетак изградње петље Орловача стигао до финализације. У току је израда нове пројектне документације, сагласно Споразуму о нагодби потписаном између грађана који су поднели жалбу, Европске инвестиционе банке и ЈП "Путева Србије", као и припрема тендера.
- Извођач ће бити изабран у тендерској процедури која би требало да буде окончана уз сагласност ЕИБ до краја августа - додају у "Путевима". - Потписивање уговора са извођачем радова и почетак изгрaдње петље очекујемо у септембру, а завршетак изградње петље Петлово брдо најкасније 2018.
Инвеститор подсећа да ће цео пројекат бити финансиран из кредита ЕИБ.
- Предвиђена цена из 2013. године је 357 милиона динара. Ова средства подразумевају финансирање завршетка петље Орловача, изградњу петље Петлово брдо и израду кружне раскрснице Улице Ђује и Драгољуба са Ибарском магистралом - кажу у "Путевима Србије" и истичу да су средства ограничена.
Осим изградње петљи, чека се и отварање градилишта на потезу од Стражевице према Бубањ потоку. Мада је ресорна министарка Зорана Михајловић најавила да ће радови ускоро почети, рокови још нису прецизирани.
- Будући да је наставак изградње обилазнице око Београда један од приоритетних инфраструктурних пројеката, интерес Владе је да што пре почну радови на деоници обилазнице од моста преко реке Саве код Остружнице до Бубањ потока, дужине 19,5 километара - кажу у Министарству грађевине, саобраћаја и инфраструктуре. - О томе се интензивно разговора са кинеским извођачем и обављају се друге припремне активности које претходе почетку радова. Предвиђено је фазно увођење у посао, које ће пратити завршетак процеса експропријације. Рок за комплетан завршетак пројекта је четири године од почетка радова.
На Самиту шефова влада Кине и 16 земаља централне и источне Европе у Риги у новембру 2016, потписан је комерцијални уговор вредан 207 милиона евра, а тренутно се преговара о условима финансирања изградње ове деонице са кинеском Ексим банком.
Траса код гробља Орловача,фото Ж.Кнежевић
.jpg)
ПРОТЕСТ ГРАЂАНА БЛОКИРАО МАШИНЕ
ИЗГРАДЊА овог дела обилазнице одуговлачена је због протеста грађана који живе у овом делу Раковице и незадовољства пројектним решењем које је предвиђало сечу дрвећа у парку Борићи.
Са извођачем изабраним 2013. на тендеру, аустријским "Штрабагом", који је дао најповољнију понуду од шест милиона евра, уговор је споразумно раскинут због поменуте блокаде радова. У међувремену, нагодбом између групе грађана и "Путева" постигнуто је очување 87 одсто површине шуме Борићи, што је захтевало модификовање пројекта саобраћајнице и додатно продужило реализацију радова.
Milan
29.03.2017. 08:50
Najbolje je da pocnu. 22.decembra.
pozdravljam svaku izgradnju na obilaznici. sto pre to bolje. izbori i vlade budu i prodju a putevi ostaju gradjanima na visedecenijsko koriscenje. samo sam zgrozen da `neko` nama pravi puteve!? ne vidim razlog da nam grade strane firme i da se ne razvija nase gradjevinarstvo i struka, . nije u redu, i nece nam biti na korist. mladima treba prizutu priliku i posao a ne uskracivati dovodjenjem nepoznatih ljudi sa druge strane planete da namvoze bagere ili nesto drugo.
@dzordz - Štrabag je,koliko mi se čini,vlasnik Vojvodineputa iz Pančeva i PP Zaječar,pa su radnici ovih preduzeća izvođači u ime vlasnika.Kako jutros reče g.Mrkonjić na Pinku,najvažnije je započeti poslove koji će se u nekom vremenu i završiti.
Ta група грађана као удружење више не постоји, изгледа да власти нису чуле за то. Нема сметњи, сем неспособности власти, а изгледа да ће направити половичну петљу правећи се да чувају бориће. А булевар од Белих вода до петље иза Петловог брда се не спомиње. Зато треба бескрајно дуго да би се укључило на Ибарску код Церака-винограда и код Петловог брда. То је могло одавно да се направи, насута је земља на трасу, али властима су битнији музичка фонтана, сувишта пасарела и споменик Ђинђи
Коментари (4)