И карта од 12 динара пуни касу
16. 02. 2017. у 14:20
Да ли би и наша престоница могла да има ниже цене јавног превоза, попут појединих градова у региону? Ако ГСП дневно оствари 2,5 милиона путовања, цена вожње може бити нижа седам пута
КАДА би постојала воља код београдских власти као код загребачких, да се смањи цена карте за јавни превоз на свега 12,6 динара по вожњи, наплата би се повећала, а ГСП би остварио оптималну месечну наплату од 950 милиона динара. Ово је, наиме, износ који градске власти одавно сматрају довољним за функционисање превоза у Београду.
У Загребу, чији систем наплате такође познаје временске карте, недавно је уведена получасовна вожња по цени еквивалентној 66 динара, што је отворило простор за подсећање на старе анализе о оправданости београдског ценовника.
Возила јавног превоза у српској престоници дневно остваре око 2,5 милиона путовања, показало је бројање које је спровела Дирекција за јавни превоз пре две године. Према речима директора ГСП Жељка Милковића, лане је месечна наплата карата била око 750 милиона динара. Иако је већа него раније, недовољна је, јер највећем градском превознику, уз субвенције града, недостаје још 200 милиона динара месечно.
Најпростија рачунска радња показује да простора за озбиљно појефтињење има, чак и када би путници плаћали цену седам пута мању од садашњих 89 динара, колико кошта сат и по вожње. Овако, због великог апетита појединаца, наплата стагнира, јер је великој већини путника карта скупа и не плаћају је. Према проценама Секретаријата за јавни превоз, шверцује се више од 40 одсто путника.
Секретар за јавни превоз Угљеша Митровић објашњава да је Београд другачији од Загреба и да су потребе корисника јавног превоза у овим градовима другачије.
- Истраживање које је спроведено приликом бројања путника показало је да је у Београду веома мали број путовања која трају 30 минута, те да је нерентабилно увођење овакве временске карте - каже Митровић. - Тиме ништа не бисмо добили ни ми, ни путници. Зато смо и увели карту која важи 90 минута. У сваком случају, нисам против тога да се уради анализа и да видимо да ли је могуће да се цена коригује.
Митровић додаје да је нереално очекивати промене у наредна два-три месеца, али да би надлежни у граду за сто могли да седну већ на лето и да ураде анализу како би видели какве су могућности за снижење цене карата.
ИСКУСТВА ИЗ КОМШИЛУКА
ПОЈЕДИНАЧНА "бус плус" карта у Београду кошта 89 динара, има ограничење на 90 минута. Од 1. фебруара, у главном граду Хрватске уведена је карта која важи 30 минута и која је јефтинија од оне за 90 минута вожње чак 60 одсто, и за њу треба издвојити око 66 динара, када се хрватска куна конвертује у динаре.
Прва искуства комшија говоре да се број шверцера смањио за 30 одсто откако је уведена јефтинија карта. Слична су и искуства са појефтињењем превоза на линијама ка предграђу Београда, на којима се повећао број путника који плаћају вожњу.
zaliv.NET
16.02.2017. 16:09
Za nase uslove i plate karta ne bi trebalo da prelazi 20din! Skidaju nam plate i penzije, dizu nam namete, izvrsitelji rade punom paru, ljudi se odlucuju na samoubistva....dokle bre vise?
Karta je bezobrazno skupa.Tačka. .
smanjite cenu karte , povećajte kazne , a i penzosi , medju kojima su moji roditelji , mogli bi da plaćaju 400-500 din mesečno a ne godišnje
@Vozd - Penzioneri se najmanje voze i ne treba im mesecna karta.Odu koji put do pijac eili lekara. Ali da bi mogli dati po 1000 umesto 400 godisnje slazem se.
U Nišu je karta 60 din za JEDNu STANICU...Toliko....
Коментари (20)