Једни управљају, други поправљају улице

Н. ВУКИЋ

28. 01. 2017. у 22:54

Осим "Београд пута", о престоничким улицама бринуће и новоосновано ЈП "Путеви Београда". Прво предузеће је управљач и инвеститор, док је друго извођач радова

Једни управљају, други поправљају улице

Радници "Београд пута" недавно попуњавали рупу у Ђуре Даничића / Фото Н. Скендерија

БРИГУ о градским улицама, осим "Београд пута" водиће Јавно предузеће "Путеви Београда", а о градском превозу ће да се стара новоформирани Секретаријат за јавни превоз, одлучили су градски одборници. Упоредо ће наставити да постоји и Секретаријат са саобраћај. Формално су престале да постоје дирекције за путеве и јавни превоз у оквиру Секретаријата за саобраћај, али фактички настављају да раде у другом "паковању".

Иако би потпуно било логично да се као саставни део саобраћаја у главном граду и јавни превоз стави под исту управљачку палицу, а да одржавање и изградња саобраћајница евентуално буду издвојена област, градски оци су пресекли овако.

Према речима Душана Рафаиловића, в. д. секретара за саобраћај, упориште за доношење ове одлуке налази се у Закону о јавним предузећима, којим се дефинише делатност од општег интереса. Он додаје да постоји битна разлика између новог предузећа ЈП "Путеви Београда" и постојећег "Београд пута".

- Прво предузеће је управљач и инвеститор, док је друго извођач радова. Делатност новог јавног предузећа је одржавање путева и путне инфраструктуре на територији Београда - објашњава Рафаиловић. - Статутом града дефинисани су послови које треба да реализује управљач пута, а тичу се изградње, реконструкције, одржавања и управљања општинским путевима, улицама у насељу и државним путевима, осим ауто-пута. Тако ће управљач пута обављати инвеститорске функције, организовати и обављати стручне послове, као и стручни надзор и слично.

С обзиром на то да ће се ново јавно предузеће финансирати из буџета Града Београда, оно ће заправо имати функцију финансијског проточног бојлера.

ДЕЛАТНОСТИ Секретаријат за саобраћај и Јавно предузеће "Путеви Београда" обављаће делимично исте послове. Између осталог и једнима и другима у опису посла биће изградња, реконструкција, одржавање и заштита јавних путева. А делиће и надзор над радовима и одржавањем путева.

Одговорни за јавни превоз у Београду недавним изменама постали су самосталнији, и то је суштинска разлика у односу на пређашњи положај, када су били под управом Секретаријата за саобраћај.

- Требало је да и ми будемо јавно предузеће, али би та трансформација потрајала, а нисмо имали времена, тако да је једино могуће решење било да постанемо посебан секретаријат - објашњава Угљеша Митровић, в. д. секретара за јавни превоз.

- Са бројем људи које запошљавамо и обимом посла који имамо, не бисмо могли да функционишемо као сектор при Секретаријату за саобраћај. У односу на остале послове којима се овај секретаријат бавио, послови Дирекције за јавни превоз били су најобимнији, као и буџет чији је износ 25 милијарди динара годишње. Имајући све те чињенице у виду, нама одговара што ћемо моћи самосталније да одлучујемо.

Под управом новог Секретаријата за јавни превоз, осим ГСП и приватних превоника биће и "Бг воз", метро, жичаре, превоз за "Београд на води".


БИЋЕ ЕКОНОМСКИ ИСПЛАТИВИЈЕ

Упркос досадашњој пракси кад је реч о координацији градских служби, Душан Рафаиловић, вршилац дужности градског секретара за саобраћај, верује да ће Град, захваљујући предузећу "Путеви Београда", постати битно функционалнији. Уједно, требало би да буде и економски исплативије, а и организација рада ће бити подигнута на виши ниво.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (3)

Aleksandar

29.01.2017. 15:10

Beograd put... Putevi Beograda... Hahaha, e zemljo Srbijo. Jedno preduzece vise to nije moglo da radi, nego sad imamo jos jedno na teret poreskih obveznika. Kolika je plata direktora, zamenika direktora i slicnih foteljasa u tom novom preduzecu? Sve to se radi ne da bi putevi u Beogradu, koji su ocajni, bili bolji, nego da bi namnozen naprednjacki kadar dobio radna mesta. Posle ce da nam pricaju o smanjenju nezaposlenosti a otvaraju nepotrebna preduzeca. Place mi se u kakvoj zemlji zivimo.

običan radnik

29.01.2017. 15:11

Jedni dogovarau, drugi pregovaraju, treći upravljaju, četvrti izvode radove a mi, peti - sve to plaćamo - i tako u krug....