ДО краја марта град Београд добиће грађевинску дозволу за изградњу гараже испод Улице кнеза Милоша, у којој ће моћи да се смести 425 аутомобила - каже, за "Новости", градски менаџер Горан Весић. Према његовим речима, гаража ће се градити тако што ће грађанима понудити јавно-приватно партнерство. Подземни паркинг протезаће се од Немањине до Газеле, а предвиђено је да се возилима улази и излази на три места дуж улице.

- Добићемо две нове траке поред већ постојећих пет, што ће растеретити саобраћај, а тротоари ће бити ужи - објашњава Весић. - Сада на улици постоји око 220 паркинг-места, а овом изградњом дуплираће се њихов број.

Главни градски менаџер објашњава да ће град половину броја паркинг-места понудити грађанима да изнајмљују на 30 година, што ће коштати, у зависности од локације, између 20.000 и 30.000 евра.

- Нисмо још дефинисали коначну цену - каже Весић, објашњавајући да ће житељи ове улице плаћати малу месечну закупнину.

Сличан модел финансирања и изградње подземних гаража изведен је у Барселони. Град планира да на сличан начин дође до новца, којим би се градила гаража у Његошевој, где је такође планирано да се испод скоро целе улице, од Курсулине до Београдске, за грађане направе подземна паркинг-места.

- Тако ћемо финансирати и подземну гаражу у Булевару краља Александра, од чешке амбасаде до Правног факултета, затим, гаражу у Таковској. Тај систем може да функционише у овим деловима града где људи могу да плате смештај аутомобила - закључује Весић.

Будући изглед Улице кнеза Милоша

ГРАДЊА НИЈЕ КОМПЛИКОВАНА

ИЗГРАДЊА гараже испод улице није компликована јер је то само један ниво испод земље. Отварањем улице омогућиће се лакши приступ инфраструктури: водоводу, струји, телефонским кабловима, који ће бити смештени испод слоја асфалта и плафона гараже, објашњава Весић.

ТРОЛЕЈБУСИ

ГАРАЖА испод Студенског трга има грађевинску дозволу за 750 возила. Чека се решење о измештању тролејбуса.

- Постоји више опција. Радимо окретницу у Дунавској, а у плану је куповина тролејбуса који одређени део трасе могу да возе на батерије - објашњава Весић, наглашавајући да је за центар града потребно око 60 нових електричних аутобуса, да би се потпуно заменио саобраћај тролејбусима.