ТРАМВАЈЕ у Београду убудуће ће возити само они који буду имали око 1.000 евра да плате обуку и лиценцу! Међутим, добијена дозвола за вожњу трамваја неће бити гаранција да ће кандидати који су успешно прошли теоријски и практични испит, добити посао у ГСП "Београд".

Измењена процедура за добијање статуса возача трамваја предвиђена је Законом о безбедности у саобраћају, а подразумева да Агенција за безбедност саобраћаја организује обуку и издаје лиценцу заинтересованим кандидатима. Нови систем лиценцирања почео је јуче обуком на коју се пријавио 21 нови кандидат.

Надлежни очекују квалитетнију обуку возача трамваја, а циљ свега је, кажу, већа безбедност у саобраћају. Измене ће, међутим, скупо да коштају будуће полазнике који ће обучавање морати да плате.

- Кандидати уплаћују око 105.000 динара ГСП. То су трошкови које ово предузеће има за обезбеђивање простора у којем ће се одржавати настава, за ангажовање наставног особља, спровођење практичне обуке на трамвајима - објашњава Жељко Милковић, директор ГСП "Београд". - Док Агенцији иде око 25.000 динара, на име трошкова за израду лиценце. Полазници уплаћују ГСП новац, а ми затим део средстава прослеђујемо Агенцији. Плаћање је омогућено у четири рате, с тим што прву уплаћују одмах, пре почетка обуке, а последњу морају да уплате пре завршетка обуке.

Према Милковићевим речима, у односу на ранију процедуру оспособљавања возача трамваја, нови систем се разликује и у томе што ће убудуће обука имати више часова.

ИСПИТ КАНДИДАТИ који буду положили испит подносе Агенцији захтев за издавање дозволе, а осим положеног испита, законом је предвиђено да возач мора да има најмање 21 годину, да поседује важећу возачку дозволу најмање Б категорије, да је здравствено способан и да нема изречене мере забране управљања моторним возилом.

- Предвиђено је да теоријски део траје десет дана, односно 60 часова, а практични 43 дана или 90 часова. Први пут смо припремили литературу за кандидате. Раније се учило из разних књига, а сада смо све то скупили и објединили у једној књизи - каже Милковић. - Обучаваће их 15 наставника. Имаће ригорозније тестове, али и контрола ће бити озбиљнија. ГСП је до сада имао потпуну аутономију. Самостално смо све радили и нико нас није контролисао, а сада ћемо и ми да подлежемо контроли која је поверена Агенцији.

Осим што више неће полагати тестове у ГСП саобраћајној школи, у низу измена је и услов да кандидати морају да имају положенo најмање за Б категорију.


ГОДИШЊЕ ДОЂЕ ОД 15 ДО 20 ЉУДИ

ИЗВРШНИ директор за људске ресурсе у ГСП "Београд" Драган Ристановић рекао је да је овом предузећу годишње потребно од 15 до 20 возача.

- Имали смо паузу када нисмо имали обуку у претходних годину дана тако да нам већ недостаје одређен број возача. Надамо се да ће ови кандидати успешно завршити обуку и да ћемо моћи одмах да их укључимо у посао - рекао је Ристановић.