Ласта отпушта 1.000 запослених!

Н. ВУКИЋ

12. 07. 2016. у 23:59

Саобраћајно предузеће планира смањење броја радника, добровољне пријаве још 12. јула. До сада се за одлазак уз отпремнине пријавило око 350 људи

Ласта отпушта 1.000 запослених!

Поједина радна места у "Ласти" биће централизована

САОБРАЋАЈНО предузеће "Ласта" намерава да драстично смањи број запослених. Отказ виси над главом 1.000 радника, од укупно 3.000 запослених. Извршни одбор предузећа усвојио је План оптимизације пословања, па ће се на удару наћи службе за ФТО (физичко техничко обезбеђење), противпожарну заштиту, безбедност и заштиту на раду и заштиту животне средине. У тој групи су и радници за одржавање хигијене, као и опреме и објеката, контрола саобраћаја и точиоци горива. А и поједина радна места у финансијској, правној и служби контроле биће централизована. Запосленима је дат рок од пет дана да се добровољно пријаве за Програм решавања вишка запослених, а он истиче 12. јула!

Радници су у паници и страху јер су им, како кажу, упућене усмене претње, да ће уколико се сами не пријаве за одлазак из фирме, остати и без отпремнине и без радног места.

- У последње две године из "Ласте" су отпустили 800 радника, а примили 270 нових - додаје један од запослених који је желео да остане анониман због страха да ће се наћи на "црној листи". - Сви су запослени на неодређено време и углавном по канцеларијама. А нама прете губитком радног места. Здравствено нам не уплаћују, болесне колеге не могу да се лече, радни стаж није уплаћен за 10 месеци у последње три године. Па они који би требало да оду у пензију то не могу да учине.

Уплашени да ће остати на улици без ичега, поједини су се сами пријавили. Досада је таквих око 350 радника.

- Тачно се зна ко су радници за одстрел и чекају да се ти људи пријаве - објашњавају незадовољни радници "Ласте". - Само су нам усмено указали шта нас чека ако добровољно не одемо из предузећа, како не бисмо могли да их тужимо за мобинг. Бесмислено је што хоће да отпусте нас, а да на пословима које смо ми обављали упосле друге фирме са стране. Познато нам је да су то већ покушавали и да су добијали понуде чије су цене рада знатно скупље него ове по којима ми радимо.

Иначе, у обавештењу које је управа "Ласте" упутила запосленима наводе да је ово предузеће у тешкој финансијској ситуацији, да је техничка исправност возила веома ниска, јер не постоји новац који би се издвајао за набавку резервних делова.

Такође, набавка нових возила је у овом тренутку немогућа због потписаног репрограма са банкама и лизинг-кућама које не дозвољавају ново задуживање. Ниска техничка исправност и немогућност набавке нових возила утичу на неодржавање уговореног превоза и линија којима СП "Ласта" Београд саобраћа, што додатно утиче на пад прихода.


ДОБИЈАЈУ 200 ЕВРА ПО ГОДИНИ СТАЖА

У обавештењу које је потписао Бојан Бојанић, генерални директор "Ласте", стоји да је Извршни одбор донео Одлуку о спровођењу Програма вишка запослених у складу са одлуком о утврђивању програма за решавање вишка запослених у поступку приватизације за 2015. и 2016. годину коју је донела Влада Републике Србије. Програм се спроводи по принципу добровољности, а средства у износу од 200 евра по години стажа исплаћиваће се из буџета Републике Србије.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (29)

propast

13.07.2016. 00:12

Eto tako rade drzavne firme odpuste radnike pa posle zaposljavaju firme kao ,,pod izvodjace,, naravno privatne i namesta se poso svojim pajtasima koji uzimaju kajmak, a tim trecim licima minimalci za maksimalni rad, e to je Srbija, katastrofa.

Vladimir

13.07.2016. 01:29

Nije Vam valjao Sloba , sve sto je rekao u govoru posle izbora 5. oktobra 2000. god. se ostvaruje , polako ali sigurno izumiremo ....!!!!! ...

SRBIJA VOLI Lastu

13.07.2016. 01:52

obavezno se rešiti i onog lažnog sindikalca Mirovića! Samo napredno!

alex

13.07.2016. 05:29

novinari pomagajte, pomozite inspekcijama kako bi pocele da se mesaju u svoj posao.!!! svakom inspektoru po jedan tablet i na teren pesice, u momentu kontrole zna se poslednja gps lokacija inspektora ,zna se koga kontrolise i nemoze posle da se izbegne pisanje prijave ako je uradio upit prema JMBG i ako zateceni nije prijavljen ili mu gazda ne placa doprinose. a i centrala ce imati uvid koliko inspektori stvarno urade provera .

Laca

13.07.2016. 07:12

Više je nego očigledno, nama koji se vozimo Lastom, da se firma već nekoliko godina planski uništava. Od jednog uzornog prevoznika, kakav su bili do pre samo par godina, došli su na to da ne mogu da održavaju svoje linije. Zato su pristupili "racionalizaciji". Zašto je to urađeno, i kome to ide u korist, mogli bi da ispitaju državni organi, naravno kad bi bilo države i kad bi ih to zanimalo. Ovako nam ostaje da čekamo konačnu propast firme, pa ćemo tada saznati ko je i zašto uništavao Lastu.

путнил

13.07.2016. 07:54

Опште познато је да су Ласту намерно довели у то стање. Такође је познато да су запослени у администрацији вишак и терет у Ласти. Не може да буде да су вишак они који перу и чисте аутобусе, они који чувају те објекте и слично, па на крају и возачи. Они су запопљавали канцеларијске пацове, који нису знали ни шта им је посао. И сада хоће да је продају, али има вишка глодара.

milija suzović

13.07.2016. 08:31

@путнил - Znaći, Srbiju miniraju.Red FIJAT,pa LASTA,pa ŽELEZNICE SRBIJE itd.

bljak

13.07.2016. 08:04

svaki preduzetnik zna da mora da ima optimalan broj radnika da bi opstao na trzistu. Neverovatno da skoro 30 godina od propasti samoupravnog socijalizma mi jos uvek "vucemo na grbaci " stotine hiljada nepotrebnih radnika na svim nivoima! Ako veoma brzo drzava ne uvede normalan odnos prema poslovanju i natera svakoga da se ponasa uz ekonomsku racunicu sve ce propasti i za dzabe smo trpeli! Narod se mora vratiti na svoja zapustena imanja i poceti da tamo gradi sebi egzistenciju! Narode....radi!

ekektričar

13.07.2016. 09:09

@bljak - "Narode....radi!" Ali, ako nemaš gde da radiš, ili nemaš šta, najbolje je da odmah crkneš! Samo nemoj da mi "praviš probleme", jer ja nemam nameru da organizujem privredu, već samo da raspolažem sa onim što ima u budžetu !!!

bljak

13.07.2016. 10:38

@bljak - koju privredu covece? To kod nas ne postoji!Bolje pribavi malo zemljice i kopaj da docekas jesen sa punim trapom!Nasu "privredu" nemoze niko da organizuje!!!!Neverovatno koliko je ovaj narod uporan u cekanju da mu neko organizuje... nesto!!!Alo! To vise nema, uzmite se u pamet!

13

13.07.2016. 08:57

Vec skoro 30g. narod bira kako ce ziveti. Da nije tako bunio bi se. Moje je da postujem vecinu bez obzira na moje misljenje o narodnim miljenicima.

Neutralni Posmatrac

13.07.2016. 09:37

Podizvodjaci su uvek neke nove firme, nastale par meseci pre otpustanja i konkursa, koje slučajno drzi surak, kum, porodicni pas ili papagaj... Racionalizacija je neophodna u svim tim drzavnim i poludrzavnim firmama, zasto imaju vise ljudi u kancelarijama nego na terenu, kad vozaci i mehanicari donose novac a ne knjigovodje?! Kako je mogucr da ne placaju doprinose i da ih niko ne dira, a mene bi zatvorili 7 daba nakon sto ih ne platim?

mire

13.07.2016. 10:50

Nije im valjao stari generalni,kod koga je sve bilo na vreme i firma radila...svi ti navedeni za visak su se prosto radovali njegovom odlasku a evo gde su danas stigli...Prvo je dosao vazduplohov a onda i ostali sojici za njim koji su unistili firmu i sahranili je!

Juga

13.07.2016. 15:50

@mire - Mire ti li si ... pa prvi si spakovao bivseg u talu sa savetnikom konduktera , kupljenim diplomama i svim vasim zenama, svalerkama ....

sladjan

13.07.2016. 11:11

tuzna prica radnika ali sa druge strane koliko su ti radnici vozaci na beogradskim linijama krali preduzece!!!e pa gospodo krali ste snosite posledice!!!!!!!imali ste duplu platu sramota je! ovo je istina!!!!

ssssssssssssssss

14.07.2016. 09:14

@sladjan - e Sladjane šta je istina? ti si video tog jadnika sto je uzeo 200 dinara a nisi video kad su se zidale vile i kupovali stanovi, kola....

vozac

13.07.2016. 11:18

Pre par dana pricao sam sa preduzetnikom koji ima apartmane na Zlatiboru. Naime, pre nekog vremena su bili sindikalci iz Laste koji su pregovarali o smestaju za radnike. Sindikalci su obarali cenu smestaja i na kraju se dogovorili za 1500 din. za polupansion. Rekli su mu da im fakturise na oko 2500 din. a tu razliku da im isplati na ruke, naravno za svoj dzep. Vlasnik apartmana ih je odmah izbacio napolje! Ne znam kako ce sindikalci da prezive ovu privatizaciju...mucenici...

denis

13.07.2016. 12:37

Lasta je sistematski unistavana godinama u sprezi sindikata i rukovodstava,sto bivseg,sto sadasnjeg.Ovde posla za policiju ima koliko hoces.

Opaki

13.07.2016. 14:54

Znaci 1000 u Lasti,par hiljada u Zeleznici,nesto slicno u EPS,uu Zastavi...Vucicu,a gde su ta nova radna mesta,gde je taj pad nezaposlenosti?

Sjuga

13.07.2016. 15:48

"Na udaru će se naći službe obezbeđenja, protivpožarne zaštite, zaštite na radu i zaštite životne sredine" A šta će da bude sa sound like "Špic" gi-gu-ge strucnjakom koji je samo štetu naneo svojim "radom" !??!

upucena

14.07.2016. 08:49

Ja ne znam kako ih nije sramota?Nikada u Lasti nije bilo ovoliko nestrucnog kadra.U Valjevu vam sedi covek sa dipl.privatnog fakuteta(koji nema veze sa saobracajem),i koji je dosao pre nepunih godinu dana,naravno na neodredjeno odmah.I taj isti sada kroji sudbinu ljudima sa visegodisnjim radnim stazom i pravi sistematizaciju radnih mesta kako njemu odgovara tj.onaj ko je lojalan njemu taj ostaje,nema veze da li je strucan ili ne!

babyface

15.07.2016. 12:08

@upucena - Što nekažete,ko je bio pre njega,ko je prodao linije,izdavao tehničke preglede,i za koje pare,koliku je cenu tehničkog pregleda plaćala Lasta tom zakupcu,koliko je vozila prethodnik zatekao ,a koliko ostavio.Razmislite malo pa će te videti dal ste upućeni.

Neupucena

15.07.2016. 12:39

@upucena - Ne znam da li ste upućeni zašto je Valjevo dobilo tako nestručnog direktora? Verovatno niste ni upućeni oko stvari koje je radio bivši direktor, vrlo stučni diplomirani inženjer saobraćaja, čovek koji je Valjevo oštetio za milione, čovek koju je prodavao linije po valjevskim kafanama, zaposlio sopstvenu ženu na tehnički kanal dok je bila trudna, čovek koji je kradenu naftu u Lastinim kantama prodavo na potezu Krupanj-Loznica-Ljubovija, nameštao tenedere kumovima...

Neupucena

15.07.2016. 12:43

@upucena - A što se tiče sistematizacije koju pominjete, u istoj nema mesta za lopove koji su godinama krali po Valjevu, pa samim tim nema mesta ni za pomenutog bivšeg direktora, sadašnjeg šefa saobraćaja, kojeg neko i dalje čuva u Lasti, pored svega što je radio i koji koristi firmin stan. Mesta za ima za one koji rade u interesu LASTE. DOSTA JE BILO!

babyface

20.07.2016. 18:36

@upucena - Hahahaha,ljudi moji pa dal je to moguće,najnovija informacija Lepi Dejo saobraćajni genije iz Krupnja,mesta u Rađevini postao Potpredsednik Samostalno Sindikata SP"Lasta"ad Beograd.Pa šta još treba da uradi posle svega gore navedenog,neće čuditi da bude i potpredsednik Srbije.E to Vam je sindikat,koji u Lasti radi to što radi,one bez mrlje u radu dobijaju otkaz,a oni koji imaju mrlje budu unapređeni.Bravo samo pravite haos.

vinsent

14.07.2016. 11:35

Ima tu ustede na "prosutoj nafti", "nenaplacenim kartama" i td da se naprave jos dve Laste... Prosecna plata u Lasti je 30 000 din . To je 250 000 eura za 1000 ljudi. ili 1.8 t nafte na mesecnom nivou. Zaposleni u Lasti znaju koliko znaci 2 t nafte kada se radi o njenom gubitku