Запосленима дају на руке новац за превоз

Н. ВУКИЋ

08. 07. 2016. у 22:13

Све више јавних предузећа својим радницима не уплаћује месечне допуне за "Бус плус"

Запосленима дају на руке новац за превоз

УПРКОС апелима, чак и из врха Владе Србије, продаја месечних допуна за градски превоз је стандардно траљава, а грађанима лош пример даје и јавни сектор. У односу на лане, списак јавних предузећа, установа и институција које плаћају месечне карте за своје запослене је краћи. Број допуна смањио се за око 3.000, па су у мају било 58.482 месечне уплате за превоз.

То је скоро половина укупно продатих допуна за запослене, али имајући у виду да је број запослених Београђана у јавном сектору и неколико пута већи, ово је недовољан проценат за буђење свести осталих грађана и подстицај да редовно плаћају превоз.

На списку за мај била су укупно 444 јавна предузећа, док их је лане у евиденцији Дирекције за јавни превоз било 452. Најсавеснији "фондаши" су учитељи и наставници у београдским основним и средњим школама, који готово листом купују претплатне карте за превоз. Они су заузели више од половине места на листи. И предшколске установе уплаћују месечне износе за "бус плус" картице својим радницима, као и поједини факултети.

- ГСП "Београд", Пошта Србије и МУП су три послодавца из јавног сектора која купују највише карата - кажу у Дирекцији за јавни превоз. - Највећи градски превозник купио је у мају 5.673 допуне, Пошта - 2.762, а МУП - 2.137.

Један од добрих примера су свакако и културне установе: Звездара театра, Битеф театар, Београдско драмско позориште, Југословенског драмског позоришта, као и Мало позориште "Душко Радовић", Атеље 212, "Бошко Буха", "Пинокио", Позориште на Теразијама, "Пуж", центри за културу Гроцке, Лазаревца, Сопота, Раковице, Палилуле.

За разлику од образовних институција, многобројне здравствене нису на листи, а тек понеке уплаћују допуне својим радницима. Месечне карте имају запослени у домовима здравља у Савском венцу, Лазаревцу, Старој Пазови, Палилули, Новом Београду, Обреновцу, Панчеву, Врачару и Звездари. Примарне здравствене установе у осталим београдским општинама не купују допуне, већ радницима вероватно исплаћују новац за превоз на руке, па је тако појединачној савести препуштена куповина месечних карата. Превоз унапред плаћају и клиничко-болнички центри "Бежанијска коса" - 132 допуне, "Др Драгиша Мишовић" - 327, "Земун" - 408.

- Послодавци из јавног сектора не купују годишње допуне за своје запослене - додају у Дирекцији. - Ниједан купац не остварује право на одложено плаћање карата, тако да сва правна лица редовно плаћају карте, односно, нема кашњења у плаћању обавеза.


ГРАД БЕОГРАД ДАЈЕ ПРИМЕР

ОСИМ ГСП, превоз плаћају и јавна градска предузећа "Београд пут" - 1.051 дупуну, "Београдске електране" - 1.692, "Водовод и канализација" - 1.942, "Градска чистоћа" - 1.437, "Градске пијаце" - 168, "Инфостан" - 51, "Паркинг сервис" - 577, "Погребне услуге" - 448, "Зеленило" - 1.040, "Градско стамбено" - 232. Превоз уплаћују и општинске управе Барајева и Гроцке, Дирекција за грађевинско земљиште.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (10)

Vexi

08.07.2016. 22:51

Otkud nekome pravo da meni određuje kako ću ja na posao. Zakonom o radu nije propisano da firma moj novac za prevoz predviđen zakonom mora da uplati GSP Beograd na konto naknade za mesečnu kartu. Ja neću da se vozim GSP-om, hoću da se vozim svojim kolima i imam pravo na te pare. Kakva je to demokratija. Nije bre ovo komunizam pa da mi neko drugi određuje kako ću ja da trošim svoj novac koji mi po zakonu pripada.

Glas razuma

08.07.2016. 23:16

Sta ovde nije jasno? Ne koriste svi zaposleni u Beogradu i Srbiji javni prevoz. Mnogi dolaze na posao kolima a na benzinskim pumpama ne skidaju kredit sa BUS Plus kartice prilikom naplate prodatog goriva nego traze pare. Slobodno raspolaganje zaradjenim novcem je jedno od elementarnih prava zaposlenih. Preduzeca koja se bave javnim prevozom ionako imaju nedovoljan broj vozila za udoban, pouzdan, brz i dostojanstven prevoz. Kada bi ga koristili i mi koji imamo kola, ovaj sistem bi pukao.

protein

08.07.2016. 23:48

@Glas razuma - Upravo tako, plus odakle im ideja da vezuju građane za BusPlus, mnogim ljudima više odgovara CityBus koji je skuplji, a novac na ruke mi daje mogućnost da kombinujem kada ću koji prevoz da koristim, uz to nekim ljudima je i taksi jedina opcija kada nema GSP-a sto godina. To je novac koji sleduje meni za vožnju, a ne GSP-u, molim lepo, neka poboljšaju uslugu, u suprotnom neće videti mnogo od tih para.

GoraN

08.07.2016. 23:50

Javni prevoz treba 100% privatizovati i ukinuti bilo kakvo buzdetsko subvencionisanje istog. Privatizovati GSP i dozvoliti svakome ko ima klimatizovane i ispravne autobuse da prevozi putnike i naplacuje karte. Mozda ce prvih mesec ili dva prevoz biti malo skuplji ali veoma brzo ce uslediti "borba" za putnike povoljnijim cenama i udobnijim vozilima u odnosu na konkurenciju.

Vlada

09.07.2016. 00:20

Ne treba mi markica ni dopuna za prevoz. Pare koje mi poslodavac uplati trosim za kupovinu benzina jer kolima dolazim na posao. Kome vise odgovara da mu uplacuju dopunu da bi se vozio u marvenom autobusu cestitam na izboru. Sto se mene tice, tudje necu a svoje ne dam!

dd

09.07.2016. 13:28

Nastavnici i učitelji nisu svojevoljno najuredniji po ovom pitanju. U školama ne postoji mogućnost da se dobije novac, bus-plus se uplaćuje protiv volje zaposlenih. U kolektivnom ugovoru piše da zaposlenom pripada nadoknada za prevoz, ali nije naglašeno da je to baš bus-plus. To je nametanje i ograničavanje izbora zaposlenom, ne znam zašto brojni sindikati prosvete nisu pokrenuli ovo pitanje. Inače, Sopstveni automobil je mnogima jedini način da stignu u nekoliko škola ako imaju "iscepkani" fond

Sasa

07.12.2018. 07:19

Pre 30 tak godina u radnoj organizaciji smo dobijali markice za gradski prevoz svaki mesec i to smo placali od plata ili nam je to placala radna organizacija u kojoj smo radili i sve je bilo ok. Zasto se ne vratite na staro.