Београдски тролејбуси иду у историју?

Нина ВУКИЋ

07. 07. 2016. у 22:15

Жељко Милковић, директор ГСП "Београд", о плановима нових набавки и модернизацији. За бољи превоз 200 милиона месечно. Радници ГСП неће бити отпуштани

Београдски тролејбуси иду у историју?

У ВОЗНОМ парку највећег градског превозника, осим трамваја, аутобуса и тролејбуса однедавно су и електробуси. До краја године биће покренути тендери за још 10 соло и 30 зглобних аутобуса, о чему се преговара са градом. План је да се за пет година купи 500 аутобуса.

О обнови возног парка ГСП "Београд", плановима нових набавки, модернизацији, наплати, губицима и отпуштању за "Новости" говори Жељко Милковић, генерални директор предузећа.

* Шта је одлучено поводом тендера за 10 соло нископодних аутобуса на који се јавио "Икарбус"?

- Икарбус је био једини понуђач и он је добио посао. Пред потписивањем смо уговора. Чека се законских осам дана за жалбе понуђача, али с обзиром на то да је само једно предузеће учествовало на тендеру, очекујем да ће све ићи глатко и без проблема и застоја.

* Какви су планови за даље набавке возила?

- До краја године биће покренути тендери за још 10 соло и 30 зглобних аутобуса. Преговарамо са градом око финансирања. Са тим набавкама гаража ГСП је за две године постала богатија за 100 возила. Планови за убудуће су да се купи још од 50 до 80 возила, односно за пет година 300 аутобуса.

* Да ли се осим аутобуса планира куповина нових тролејбуса?

- Куповину нових тролејбуса држимо на "стендбају" јер смо кренули у причу са електробусима. Уколико се покажу како очекујемо, више нам се исплати да наставимо са набавком ових возила која не захтевају контактну мрежу и много су практичнија за одржавање, а цена је приближно иста. Сад нам предстоји реконструкција тролејбуса "Белкомунмаша". А у септембру-октобру ћемо добити пробни тролејбус из Белорусије који производи фабрика МАЗ. Он ће бити шест месеци на тестирању у Београду. Ако се перформансе покажу, како очекујемо и са допунским кретањем без контактне мреже, верујем да ћемо ући у набавку 10 комада годишње.

СМАЊЕН ГУБИТАК * ГОДИНАМА ГСП носи епитет губиташа. Колики су губици ГСП?
- Смањили смо губитке. Лане смо успели да смањимо губитке за 350.000.000 динара, захваљујући повећању прихода за 13 одсто. Од школског превоза и других уговорених вожњи успели смо да зарадимо 171.000.000 динара. Такође, за 2,5 одсто смо повећали учешће у ИТС, што је 11.250.000 динара. Годишњи удео у колачу је 135.000.000 динара, што значи да смо превезли већи број путника и прешли већу километражу са мање возила. Ове године пројектован је губитак од 1,6 милијарди, а сада је 1,3 милијарде. Успели смо за две године да исплатимо 1,1 милијарду за доприносе, социјално и пензионо осигурање запослених.

* Шта је са трамвајским депоом, хоће ли у њему бити обнове?

- И трамваје очекује реконструкција и модернизација. Биће ремонтовано 40 "ката". Ови трамваји су се показали као изузетно добри, издржљиви и одговарајући за услове у Београду. Сви делови се производе код нас, па је и њихово сервисирање много јефтиније и једноставније у односу на КАФ трамваје. Зато смо одлучили да их модернизујемо. Биће измењен изглед предњег и задњег дела, што ће допринети и да возачко место буде комфорније. Осим спољашњости, са лед осветљењем модерније ће изгледати и унутрашњост возила, а биће уграђена и клима.

* Колико ће ова инвестиција коштати ГСП?

- Клима за такав трамвај кошта 200.000 евра, а ми их имамо 120. Укупан ремонт једног трамваја коштаће пола милиона. То је релативно повољно, с обзиром на то да се раније за ремонт издвајало од 270.000 до 850.000 евра. Све док је износ поправке трећина вредности возила, исплативо је улагање. С друге стране, за ремонт кочионог система на КАФ трамвајима, који такође морамо да урадимо, потребно је 70.000 евра по возилу, а има их 30. То је трошак од два милиона евра.

* Зашто у појединим климатизованим возилима не раде климе?

- Од 2014. до 2015. климе смо одржавали сами, али да бисмо побољшали услугу и да бисмо задовољили потребе корисника одлучили смо да укључимо фирму са стране. Пре 10-15 дана изабрали смо на тендеру "Климатроник" и "Поларбер" за допунско одржавање, на годину дана. То је допунских 20 милиона динара издатака.

* Да ли сте задовољни наплатом карата?

- Не исплати се раскидање уговора са "Апексом", али требало би ићи на солуцију анекса и да се услови коригују. Сада је месечна наплата 750.000.000 динара. У односу на пре две године је повећана, али недовољно. Са субвенцијама које ГСП добија оптимална би била наплата од 950 милиона. Да бисмо грађанима пружили услугу какву траже и очекују, недостаје 200.000.000 динара месечно.

* Докле се стигло са планом смањења броја запослених у ГСП?

- Више не размишљамо о смањењу броја радника. Испоштовали смо све захтеве града и државе о смањењу броја запослених. За две године отишло је 350 људи, 170 по социјалном програму, а са увођењем осмочасовног радног времена елиминисали смо потребу за 285 возача. Кад се то све сабере, више од 10 одсто смо смањили број запослених.

Жељко Милковић, директор ГСП

СПРЕМНИ ЗА СЛАВИЈУ

* УКОЛИКО почну радови на Славији, да ли ће ГСП имати довољно капацитета да уместо трамваја уведе аутобусе на линијама на којима то буде било потребно?

- Имамо довољно аутобуса. Свакако да ће укидање трамваја и ангажовање аутобуса уместо њих представљати оптерећење, али покушаћемо да одговоримо на захтеве које ће град ставити пред нас.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (8)

Insajder

07.07.2016. 23:03

Ikrarbusovi krševi ne vrede cvonjka. FAP je bio mnogo kvalitetniji a Ikarbus i kad je nov krcka, zvecka, trucka kao jeftina plastična igračka. Ne pomaže ni šatro Mercedesov znak. A onda još gore bude kad ga dohvati GSP-ova služba održavanja. Nikad ništa ne urade kako treba, čak ni ne vrate panele nazad nego sve kao nogom. Za godinu - dve, kola budu kao 10 godina da su pregazila

Stari Beograđanin

08.07.2016. 18:27

Pričam ti priču. A narod? Ko hoće, neka veruje. Ja ne verujem. A najmanje verujem da ugradnja klima uređaja u jedno vozilo košta 200.000 evra! Osim ako su se u tu cenu mnogi već "ugradili"- oni iz gradske uprave, finansijeri, uvoznici, poslovodstvo GSP, polit. partije i druge "zverke".

neko tamo

08.07.2016. 23:36

klima kosta 200.000 evra a kompletan solaris 300.000 Pa isplativije je da se kupi solaris pa da se prebaci klima na tramvaj a kompletan solaris ostaje za delove :) Kako se ogradujuju ne verujem Sve gori od gorih dolaze

Zaboravljeno koferče

15.06.2017. 19:09

@neko tamo - ako ne grešim solaris je koštao oko 300.000 sa sve kompletom rezervnih delova! tako da se g.Milković nešto zbunio ili neko preteruje sa "ugradnjom"....

200 хиљада !?!

09.07.2016. 14:15

A таман је чова у Крагујевцу направио фабрику тролејбуса ...У рачун за сваку уграђену климу изгледа улази и пристојан стан у Београду, или те климе раде на девичанско маслиново уље ... Отворено се спрдају с нама.