Пероне хoће четири фирме

Н. ВУКИЋ

09. 05. 2016. у 22:27

Лош одзив понуђача на необавезујући позив града за изградњу и управљање новом аутобуском станицом. Градоначелник Синиша Мали каже да се неће гасити ни БАС, ни "Ласта"

Пероне хoће четири фирме

ГРАДУ је пре пет година из руку измакла "златна кока" - Београдска аутобуска станица, али идеја да под своју капу ставе ову веома уносну делатност није умрла. И биће реализована кроз приватно-јавно партнерство, изградњом новог објекта на Новом Београду, где би требало да се обједини пословање БАС и "Ласте". Пошто град тражи партнера за изградњу нове станице, питање је шта ће бити са два постојећа предузећа.

Последњег дана априла истекао је рок заинтересованим понуђачима да се јаве на необавезујући позив града Београда за изградњу нове аутобуске сатнице и управљање њоме.

- До предвиђеног рока стигла су четири писма о заинтересованости - кажу у кабинету градоначелника. - Као и са другим поступцима које град спроводи на овај начин, у овој фази поступка није могуће открити имена заинтересованих фирми.

Понуђачи који виде интерес у овом пројекту и послали су понуде морају да попуне и изјаву поверљивости. У кабинету објашњавају да се "у складу са праксом у сличним поступцима, као што је, на пример, поступак приватизације, изјава о поверљивости потписује увек када се добије приступ поверљивим информацијама и то није у вези са тим да ли је позив јаван или не".

Они тврде да свако може да се јави на јавни позив, али неће моћи да добије приступ поверљивим информацијама без потписивања ове изјаве. У овом случају, како кажу, ради се, пре свега, о одређеним информацијама финансијске природе, док је највећи део документације, која је стављена на увид заинтересованима, јавно доступна.

Изградњу аутобуске станице, иначе, градоначелник Синиша Мали најавио је за пролеће 2017. године. Први човек главног града тврди да то никако не значи гашење ни Београдске аутобуске станице (БАС) нити "Ласте". Сигурно је једино да БАС неће бити измештен са постојеће локације док се не уради нова станица у Блоку 42, а то је планирано за крај 2018. године.

Ипак, поменута предузећа могла би да остану без старе, али и нове локације, после планираног измештања из центра града и селидбе на Нови Београд?! Њихов опстанак се доводи у питање уколико се зна да је планирано уклањање постојећих објеката, а да град тражи партнера за нову станицу.

Иако би поменута предузећа могла бити потенцијални партнери, отворена су врата и другим, домаћим и страним фирмама. Из избора града за "плес удвоје" домаћи ветерани би тако лако могли да испадну.

Ни у "Ласти" нити у БАС-у нису желели да коментаришу ништа на тему сопствене егзистенције.


УПРАВЉАЊЕ

Потенцијални инвеститор, поред терминала, управљао би и пратећим комерцијалним садржајима - паркингом и пословним простором. Изградњу нове аутобуске станице ће финансирати град. Вредност радова, у којима ће помоћи и Европска банка за обнову и развој (ЕБРД), износи 20 милиона евра, а идејно решење пројекта изабрано је на конкурсу 2014. године.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације