НА ауто-путу два километра јужно од петље Врчин почели су припремни, земљани радови за будућу наплатну станицу која ће се користити после измештања рампе у Бубањ потоку. Формално, градилиште је отворено пре два дана, али су први камиони и багер забрујали тек у четвртак. Када посао буде завршен за нешто више од шест месеци, плато нове наплатне станице простираће се километар и по до подножја Бегаљичког брда.

Према речима директора ЈП "Путеви Србије" Зорана Дробњака, наплатна станица Бубањ поток има 15 трака, док ће се на новој путарина наплаћивати на 23 траке, од којих је 12 намењено за електронско плаћање. Вредност радова је 2,1 милијарду динара, а биће завршени до 15. октобра.

- Изградња наплатне станице Врчин и измештање рампе Бубањ поток не ради се због "Икее", већ искључиво због завршетка обилазнице око Београда, која у Бубањ потоку треба да се укрсти са ауто-путем - додао је Дробњак. - Радове изводи аустријска фирма "Штрабаг" заједно са "Војводинапутем" из Панчева и ПЗП Зајечар. Иако су врло захтевни, радови неће утицати на одвијање саобраћаја чак ни током летњих месеци, када се очекују велике гужве. Наравно, уколико извођач не заврши изградњу до предвиђеног датума, следе пенали.

Упоређујући постојећу и будућу рампу, први човек "Путева Србије" нагласио је да ће, када буде завршена, наплатна станица у Врчину имати довољно капацитета за наредних 20-30 година.

- Прошле године jе кроз Бубањ поток прошло 2,3 милиона возила више него у 2014, тачније, лане је евидентирано укупно 39,3 милиона возила - рекао је Дробњак. .

ПРЕУСМЕРАВАЊЕ САОБРАЋАЈ ће се током радова обављати постоjећим возним и претицаjним тракама у оба смера ауто-пута, док ће зауставне траке бити затворене. Током санације и проширења плочастог пропуста и изградње нових службених пролаза, саобраћај ће бити потпуно пребачен на коловозне траке у смеру Ниш - Београд.

Упркос кратком року, директор "Штрабага" у Србији Драган Павелић уверава да ће посао завршити у предвиђено време, квалитетно и без саобраћајних гужви. На изградњи овог комплексног пројекта биће ангажовано око 200 радника.

Прва фаза радова обухвата изградњу четири саобраћајне траке будуће наплатне станице које ће се налазити на крајњој десној страни будућег саобраћајног платоа, у смеру од Београда према Нишу. После изградње целокупан саобраћај ће бити пребачен на њих, док се изградња осталих трака наставља. 



ИЗЛАЗ СА 17 ТРАКА, УЛАЗ СА ДЕВЕТ

У ЗОНИ излаза (наплате) предвиђено је 17 трака, а у зони улаза (узимања картица) девет трака. Поред саобраћајног платоа биће смештен паркинг за путничка возила са 75 места, као и паркинг за хаварисана возила са 17 места. Ту ће бити и база за одржавање ауто-пута. Објекат наплате путарине, у којем ће бити запослени на наплати и опрема, биће изграђен на пасарели изнад саобраћајних трака и кабина.

Пре него што се прионе послу на самом платоу, неимари ће морати да ураде заштиту и измештање канала магистралног цевовода Макиш-Младеновац. Такође, неопходно је измештање трасе Безименог потока у дужини од 700 метара.


УСКОРО ГРАДЊА МОСТА КОД ОСТРУЖНИЦЕ

ГРАДИЛИШТА на обилазници око Београда су празна, а радови касне. После четири године градње петља Батајница још није завршена у целости, нити је насеље повезано са њом. Застој је и на мосту код Остружнице, где "Штрабаг" ни после више од два месеца од потписивања уговора није зачепркао земљу. Слично је и на деоници од Добановаца до Остружнице, где се чека доградња леве траке ауто-пута у дужини од десет километара. Њено отварање планирано је за децембар прошле године, али ни дан-данас радови нису завршени!

Директор ЈП "Путеви Србије" Зоран Дробњак, међутим, тврди да ће изградња ауто-пута до пуног профила, од Остружнице до Добановаца, бити завршена следећег месеца.

- Радови на градњи друге траке се завршавају 15. априла, односно друга половина ауто-пута, и тада ћемо пустити тај део у саобраћај - каже Дробњак. - До тада требало би да се постави завршни слој асфалта, око 4.000 тона, што није велика количина, да се на тој деоници обележи хоризонтална и вертикална сигнализација, поставе звучни зид и класична ограда.

Он додаје и да ће градња новог моста преко Саве код Остружнице почети ових дана. И да "Штрабаг" није започео изградњу због лоших временских прилика претходних дана.

Повезивање обилазнице са Батајницом, преко истоимене петље, у "Путевима Србије" доводе у везу са Планом детаљне регулације.

- План детаљне регулације предвиђа изградњу Батајничког булевара и његово спајање са постојећом путном мрежом у Батајници. Пројекат петље Батајница, који је у надлежности ЈП "Путеви Србије", међутим, предвиђа изградњу само дела овог булевара који не укључује и спајање са постојећом путном мрежом, док преостали део булевара који укључује и спајање са постојећом путном мрежом спада под надлежност локалне самоуправе - кажу у овом предузећу. - Како овај пројекат још није почео, у овом тренутку се не може рећи када ће булевар бити изграђен.