Спорни рачуни и за аутобусе

И. ПРЕКОВИЋ

07. 10. 2015. у 20:10

И у цену карте на главној аутобуској станици урачунато је "необавезно осигурање". Путници не знају да не морају да плате 30 динара. Обавештење на шалтерима je "ситним словима"

Спорни рачуни и за аутобусе

Службеници на шалтеру морају путнику да понуде могућност додатног добровољног осигурања, Фото: М. АНЂЕЛА

ОСИГУРАЊЕ као необавезна ставка не појављује се само у коначној цифри на рачунима "Инфостана", већ се зарачунава и у ценама возних карти на Београдској аутобуској станици (БАС)!

Иако у БАС тврде да је то "по избору путника", те да "на шалтерима сви добијају обавештење о добровољној ставки од 30 динара", међу купцима на перонима ретки су они који знају да не морају да сносе овај додатни трошак.

Хиљаде путнике дневно се отисне из Београда управо са главне аутобуске станице, али готово да нико не зна шта све плаћа куповином карте до свог одредишта. Уз цену услуге превоза и резервације, уколико је наручена, затекне се и добровољно путничко осигурање једне приватне куће. У обиласку станице, на питање наших репортера да ли су тражили осигурање, путници су углавном слегали раменима.

- Не знам, није ми никад нико рекао да то не морам да платим, мислим да то улази у стандардну цену карте - каже нам студенткиња која често путујуе на релацији Београд - Љиг. - Увек сам се питала шта ће ми то када сам свакако осигурана као путник у аутобусу.

Из предузећа БАС имају своју верзију целе приче.

МЕСЕЧНО 100.000 € ПРЕМА последњим доступним подацима, свакога дана са БАС крене између 10.000 и 15.000 путника. Простом рачуницом, ако би свако од њих платио тих "спорних" 30 динара дошли бисмо до суме од 300-450 хиљада динара на дневном, односно девет до 13,5 милиона на месечном нивоу. Или око 100.000 евра. Мање уносан посао од оних 650.000 колико је могло да се добије од осигурања на рачунима "Инфостана".

- Путницима који купују возну карту на шалтерима, БАС нуди услугу додатног добровољног осигурања за време боравка на перонском простору и другом намењеном за боравак путника - каже Немања Мучибабић, заменик директора РЈ Саобраћај и туризам БАС. - Обавеза је службеника на шалтеру да сваком путнику понуди могућност додатног добровољног осигурања. У случају прихватања, при штампању превозне карте се откуцава и ова ставка. Такође, услови додатног добровољног осигурања јасно су и видно наведени у "Обавештењима" која се налазе на сваком продајном месту.

И заиста, на шалтеру стоји налепница са обавештењем о услузи. Ситно исписани редови, после оних посвећених историјату и пословању осигуравајуће куће, поручују и да се уплатом од 30 динара постаје осигураник. Више као објашњење ставке, али не и изричито да је ствар избора купца.


ПЕРОНСКЕ УСЛУГЕ

ЦЕНА и намена скоро иста, али перонска карта није исто што и станична услуга која стоји на купљеној карти.

- Станичну услугу плаћа путник који на шалтерима купи возну карту и износи од 50 до 160 динара, у зависности од релације путовања - објашњава Мучибабић. - Куповином возне карте путник има несметан приступ аутобусу. Перонску карту купује лице које нема превозну карту, а жели да изађе на перонски простор, при чему није познат разлог његовог изласка.


ПРИДЕ 40 ДИНАРА

У ЦЕНУ карте ових дана урачуната је и ставка од 40 динара за хуманитарну акцију. Реч је о уредби владе, која је увела посебне износе који се наплаћују у току "Дечје недеље".

- Од 5. до 11 октобра законска обавеза је да се плаћа посебан износ и то на сваку продату возну карту било у железничком, водном, ваздушном и друмском саобраћају од 40 динара - објашњава Мучибабић. - БАС од тога не задржава "ни један динар".

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (15)

Jova10

07.10.2015. 20:29

Molim trzisnu inspekciju da nalozi BAS u da skine trosak od 30 din sa cene autobuske karte. Neka tu stavku plati samo ko izricito zahteva posebno osiguranje. Ocigledno, prevara je ista kao sa racunima Infostana.

Tommy

07.10.2015. 20:35

Ima tu jos stavki koje su sporne - stanicna usluga. Koja je meni usluga ucinjena to na stanici gde sam na salteru kupio kartu i jos moram da placam recimo zeton za ulazak na peron - peron nije aerodrom niti kosmodrom. Drugo, kako recimo u Vrnjackoj Banji za jednu te istu liniju postoje razlicite cene stanicne usluge?

Besposlen

07.10.2015. 21:10

Joooooj nema šta više čovek reći, država funkcioniše po šibicarskom sistemu obrni okreni ukradu ti 200 din infostan, obrni okreni ukradu tu uz kartu za bus! Nema više šta da se uzme od penzionera i radnika pa smislili nove fore

Juznoprugas

07.10.2015. 21:19

Stalno iritira povecanje stanicne usluge BAS.Ne razumem sa cime smo to usluzeni i sta mi ustvari to placamo lesinarima sa Beogradske autobuske stanice?Beogradu kao ne bitnoj i ne uticajnoj balkanskoj prestonici sasvim je dovoljan jedan otvoreni dolazno odlazni peron po ugledu na Budimpestanski Nepliget.Znaci bez rampi,bez zetona i izmisljenog pomocnog osoblja koje nadzire ubacivanje zetona!

radojko

07.10.2015. 21:37

@Juznoprugas - Ti "izmisljeni" koji stoje na stoje na rampi sa zetonima su obicne lopuze koje rade u dilu sa vecim lopuzama. Dokaz: pre nekoliko dana sam ubacio zeton u "onu drugu rampu(sad znam, lopovsku)" koju nadzire jedan Rom. Iako je video da sam zeton ubacio, iako sam imao kupljenu kartu, iako imam 70 godina, baraba je navalila da sam bez karte i zetona da sam prevarant...tako sam zbog stiske u vremenu morao da dam jos 160 dinara, ali sam ih posalo sve tamo gde im je mesto. BAS je obicna barapska ...

Macka U Dzaku

07.10.2015. 22:34

Molim nadlezne kao u slucaju Infostana da reaguju i ovde i svuda gde postoje malverzacije!Red je da nas napokon neko zastiti od samovolje direktora javnih preduzeca.Lopovluku nema kraja!

petanova14@gmail.com

07.10.2015. 22:35

sto ne napisete da se radi o istoj osiguravajucoj kuci koja je pokusala i u infostan da se ubaci? odakle djeneraliju tolike veze, ko drzi tu kucu?

deki

07.10.2015. 23:39

Isti vi kojima ovaj system funkcionisanja ne odgovora ste glasali za sadasnju vlast.Zato glasajte opet jer vam je super.I sam Premijer je rekao da ga je sramota kako vam dobro ide...gledajte RTS,Farmu,Parove I zivite u magnovenju a ja odoh u neke zemlje dostojne zivota postenih I normalnih ljudi!

Raca Vracar

08.10.2015. 08:22

@deki - Putuj igumane i ne pitaj više za manastir !Pa ,ovo su poslovi kojima treba da se bavi ZAŠTITNIK prava građana , a ne prajdevima i drugim glupostima !

BelgradeBoy

08.10.2015. 00:30

Zašto je ovo vest? Svako ko putuje zna da Dunav osiguranje ovu uslugu naplacuje vec 15 godina!! Verovatno je vest jer sad to radi Generali ...

predragm

08.10.2015. 03:38

Pre 7-8 godina su uveli da svi penzioneri imaju zivotno osiguranje kod Ceptera tako da su dobijali umanjenu penziju za sumu osiguranja. To je bila veoma mala suma pa se ljudi nisu odjavljivali. Tako je moja majka koja je imala 80 godina godinu dana tako primala malo umanjenu penziju. Onda se ispostavilo da zivotno osiguranje ne vazi za starije od 75 godina. Nigde nije pisalo za to i povracaj para nikada nije ni dobila i jedva se odjavila. Cepter je bio DS sponzor. Generali je SNS sponzor.

Nikola

08.10.2015. 06:08

Pre neki dan dobih racun od infostana.U zbirnom racunu upisana je cena vode 4500 din i cena kanalizacije 1800 din.Da bih pojasnio ulaz ima 9 stanova i oko 20 clanova koji zive u njemu.Sto znaci da je ceo ulaz potrosio nesto vise od 630 m3 vode.Kad sam se zalio u vodovodu u Kneza Milosa rece mi da je to to i da treba da platimo citira>sta hocete bili su letnji dani kupali ste se

Младен

08.10.2015. 07:33

Стварно у нашој земљи се свашта свакога дана измишља да би се овај јадни народ што више опљачкао. По чему и зашто је уведено на свим аутобуским станицама да путник који купи уредно аутобуску карту плаћа жетон а плус и тзв.станичну услугу. Шта то значи никоме није јасно,па зар у овој земљи нема органа инпекције којима је дужност да врше контролу рада свих па и аутобуских станица. Иста је ситуација и у Крагујевцу,где "утеривачи" само јуре путнике,ово нема нигде

Hercegov Grad

08.10.2015. 11:29

To je stara prica lopovi otisli, dosli lopovi, aki mali prostor za kradju, pa pocinje otimacina!