Спорни рачуни и за аутобусе
07. 10. 2015. у 20:10
И у цену карте на главној аутобуској станици урачунато је "необавезно осигурање". Путници не знају да не морају да плате 30 динара. Обавештење на шалтерима je "ситним словима"
Службеници на шалтеру морају путнику да понуде могућност додатног добровољног осигурања, Фото: М. АНЂЕЛА
ОСИГУРАЊЕ као необавезна ставка не појављује се само у коначној цифри на рачунима "Инфостана", већ се зарачунава и у ценама возних карти на Београдској аутобуској станици (БАС)!
Иако у БАС тврде да је то "по избору путника", те да "на шалтерима сви добијају обавештење о добровољној ставки од 30 динара", међу купцима на перонима ретки су они који знају да не морају да сносе овај додатни трошак.
Хиљаде путнике дневно се отисне из Београда управо са главне аутобуске станице, али готово да нико не зна шта све плаћа куповином карте до свог одредишта. Уз цену услуге превоза и резервације, уколико је наручена, затекне се и добровољно путничко осигурање једне приватне куће. У обиласку станице, на питање наших репортера да ли су тражили осигурање, путници су углавном слегали раменима.
- Не знам, није ми никад нико рекао да то не морам да платим, мислим да то улази у стандардну цену карте - каже нам студенткиња која често путујуе на релацији Београд - Љиг. - Увек сам се питала шта ће ми то када сам свакако осигурана као путник у аутобусу.
Из предузећа БАС имају своју верзију целе приче.
- Путницима који купују возну карту на шалтерима, БАС нуди услугу додатног добровољног осигурања за време боравка на перонском простору и другом намењеном за боравак путника - каже Немања Мучибабић, заменик директора РЈ Саобраћај и туризам БАС. - Обавеза је службеника на шалтеру да сваком путнику понуди могућност додатног добровољног осигурања. У случају прихватања, при штампању превозне карте се откуцава и ова ставка. Такође, услови додатног добровољног осигурања јасно су и видно наведени у "Обавештењима" која се налазе на сваком продајном месту.
И заиста, на шалтеру стоји налепница са обавештењем о услузи. Ситно исписани редови, после оних посвећених историјату и пословању осигуравајуће куће, поручују и да се уплатом од 30 динара постаје осигураник. Више као објашњење ставке, али не и изричито да је ствар избора купца.
ПЕРОНСКЕ УСЛУГЕ
ЦЕНА и намена скоро иста, али перонска карта није исто што и станична услуга која стоји на купљеној карти.
- Станичну услугу плаћа путник који на шалтерима купи возну карту и износи од 50 до 160 динара, у зависности од релације путовања - објашњава Мучибабић. - Куповином возне карте путник има несметан приступ аутобусу. Перонску карту купује лице које нема превозну карту, а жели да изађе на перонски простор, при чему није познат разлог његовог изласка.

ПРИДЕ 40 ДИНАРА
У ЦЕНУ карте ових дана урачуната је и ставка од 40 динара за хуманитарну акцију. Реч је о уредби владе, која је увела посебне износе који се наплаћују у току "Дечје недеље".
- Од 5. до 11 октобра законска обавеза је да се плаћа посебан износ и то на сваку продату возну карту било у железничком, водном, ваздушном и друмском саобраћају од 40 динара - објашњава Мучибабић. - БАС од тога не задржава "ни један динар".
Jova10
07.10.2015. 20:29
Molim trzisnu inspekciju da nalozi BAS u da skine trosak od 30 din sa cene autobuske karte. Neka tu stavku plati samo ko izricito zahteva posebno osiguranje. Ocigledno, prevara je ista kao sa racunima Infostana.
Ima tu jos stavki koje su sporne - stanicna usluga. Koja je meni usluga ucinjena to na stanici gde sam na salteru kupio kartu i jos moram da placam recimo zeton za ulazak na peron - peron nije aerodrom niti kosmodrom. Drugo, kako recimo u Vrnjackoj Banji za jednu te istu liniju postoje razlicite cene stanicne usluge?
Joooooj nema šta više čovek reći, država funkcioniše po šibicarskom sistemu obrni okreni ukradu ti 200 din infostan, obrni okreni ukradu tu uz kartu za bus! Nema više šta da se uzme od penzionera i radnika pa smislili nove fore
Stalno iritira povecanje stanicne usluge BAS.Ne razumem sa cime smo to usluzeni i sta mi ustvari to placamo lesinarima sa Beogradske autobuske stanice?Beogradu kao ne bitnoj i ne uticajnoj balkanskoj prestonici sasvim je dovoljan jedan otvoreni dolazno odlazni peron po ugledu na Budimpestanski Nepliget.Znaci bez rampi,bez zetona i izmisljenog pomocnog osoblja koje nadzire ubacivanje zetona!
@Juznoprugas - Ti "izmisljeni" koji stoje na stoje na rampi sa zetonima su obicne lopuze koje rade u dilu sa vecim lopuzama. Dokaz: pre nekoliko dana sam ubacio zeton u "onu drugu rampu(sad znam, lopovsku)" koju nadzire jedan Rom. Iako je video da sam zeton ubacio, iako sam imao kupljenu kartu, iako imam 70 godina, baraba je navalila da sam bez karte i zetona da sam prevarant...tako sam zbog stiske u vremenu morao da dam jos 160 dinara, ali sam ih posalo sve tamo gde im je mesto. BAS je obicna barapska ...
Коментари (15)